خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تحلیلی بر جنایت هولناک انفجار هفتم تیر توسط منافقین

منافقین و داعش دو روی یک سکه اند که آمریکایی ها با بهره گیری از ظرفیت تفکر انحرافی و قدرت طلبانه گروهی از افراد متحجر و ماجراجو ضرب کرده اند که جنایت و قتل و کشتار شاخصه بارز آنها است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ پس از اینکه آمریکا و ایادی دست پرورده اش در تقابل با انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن یعنی جمهوری اسلامی در شرایط خاص قرار گرفت، دفتر حزب جمهوری اسلامی با اقدام جنایتکارانه منافقین منفجر شد و ۷۲ یار انقلاب و امام خمینی (ره) و در راس آنها شهید مظلوم بهشتی به شهادت رسیدند و ایران اسلامی در وضعیت جدیدی قرار گرفت. منافقین پس از تلاشهای ضدامنیتی، بحرانساز و ناامنساز خود در زمستان ۵۹ دور تازهای از اقدامات ضد اسلامی- مردمی را در دستور کار قرار دادند و در نهایت در ۳۰ خرداد ۶۰ اعلام کردند که فعالیتهای این گروهک وارد فاز نظامی شده است و منافقینی که به انواع سلاحهای سرد و گرم مسلح بودند به خیابانها ریخته و به قتل مردم و تخریب اموال عمومی پرداختند و ترورهای کور و انتخاب شده را دنبال کردند، به گونهای که امواج این ترورها مردم عادی تا مسئولان سطح بالای کشور را دربر گرفت و انفجار دفتر حزب از جنایتبارترین این ترورها است.

اگرچه عامل مستقیم انفجار دفتر حزب منافقین بودند، اما در واقع عامل اصلی وقوع فاجعه هفتم تیر، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بود، در واقع دشمنان پس از این که نتوانستند از پیروزی انقلاب اسلامی جلوگیری کنند به توطئههای مختلفی علیه جمهوری اسلامی روی آوردند و طرحهای مختلف آنها چون تجزیهطلبی، حمله نظامی و شکست در صحرای طبس، کودتای معروف به نوژه، تهاجم نظامی صدام و… با شکست مواجه شد و پایههای نظام مستحکم شد، در چنین شرایطی گروهکهای مطرود مردم با حمایتهای دشمنان جهانی ملت ایران برنامههای خود را برای حذف شخصیت موثر نظام دنبال کردند.

در کنار علت اصلی این فاجعه عواملی چون: برکناری بنی صدر از فرماندهی کل قوا و ریاست جمهوری، رخنه و نفوذ منافقین در مراکز حساس نظام، پیدایی نشانه هایی از پیروزیهای ایران اسلامی در جنگ تحمیلی، موفقیتهای اندیشه و خط امام (ره) در امور سیاسی کشور و… نیز در اقداماتی چون: انفجار دفتر حزب در هفتم تیر موثر بودند. فاجعه هولناک هفتم تیر و شهادت دهها نفر از شخصیتهای متعهد، مومن، فداکار و کارآمد انقلاب اسلامی از وقایع تاریخی و ماندگاری است که همواره نمایانگر جنایتپیشگی منافقین ضدخلق و رسوایی مدعیان حقوق بشر حامی آنها در مبارزه دروغین با تروریسم است.

هفتم تیرماه اوج تقابل حامیان اسلام ناب و عاشقان حقیقی انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) با جریان ضد مردمی، ضد انقلاب و منافقین هزار چهره در حساسترین مقطع تاریخی میهن اسلامی به شمار میرود که در آن صحنه مظلومیت و عظمت ملت انقلابی ایران از یکسو و عمق کینهتوزی استکبار جهانی و مزدوران آنها از دیگر سو آشکار شد. امروزه باگذشت چهار دهه از آن جنایت هولناک درحالی که ملت ایران شاهد وقاحت رفتار و مواضع علنی آمریکاییها و صهیونیست ها و برخی دیگر از کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم در حمایت بیپرده و آشکار با عاملان جنایت هفتم تیر۶۰  است، می توان گفت تردیدی وجود ندارد که دشمنان قسم خورده  ملت ایران و امت اسلامی دستیابی به اهداف شیطانی خود را در سایه حمایت از تروریستهایی جستجو می کنند که از هیچگونه اقدام جنایتکارانه علیه بشریت و ملت های آزاده و حقطلب دریغ نمیورزند، در چنین شرایط و وضعیت اشارهای گذرا به آثار و پیآمدهای اقدامات خائنانه منافقین در به شهادت رساندن یاران صدیق انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) میتواند برای دلسوزان انقلاب رهگشا باشد.

منافقین علاوهبر انفجارات و ترورهایی که منجر به شهادت مسئولان نظام شد، جنایات متعدد دیگری را مرتکب شدند که قتل عام مردم بیگناه، به ویژه زنان و کودکان از جمله این جنایات است، کشتار مردم بیگناه در تهران، شیراز، مازندران، کردستان و… تنها بخشی از جنایات منافقین در دهه ۶۰ است. آنها تنها در سال ۶۲ مسئولیت ترور بیش از ۴۵۰۰ نفر را بر عهده گرفتهاند. آنها با انفجار بمب در مراکز جمعیتی، انفجار اتوبوس پر از جمعیت، بمبگذاری در نماز جمعه و به شهادت رساندن نمازگزاران، آتش زدن خودرو با سرنشینان آن، ترور افراد عادی حتی زنان و کودکان، انفجار بمب در سالنانتظارات راهآهن، تیرباران مردم در راهها، نشان دادند که از هیچگونه جنایتی فروگذار نمیکنند. با نگاهی گذرا به آمار تکاندهنده از ترورهای منافقین میتوان نام آن گروهک را در صدر هولناکترین جریانهای تروریستی جهان مطرح کرد.

۱) منافقین که اقدامات تروریستی خود را در پوششی از الفاظ فریبکارانه دنبال میکردند با قتل و کشتار مردم بیگناه در شهرهای مختلف از جمله تهران و در نهایت با پیوستن به صدام با بعثیها علیه ملت ایران همگام شدند و در راستای اهداف رژیم بعثی عملیاتهای مختلف انجام دادند که عملیات نهایی آنها تحت عنوان فروغ جاویدان با عملیات مرصاد رزمندگان اسلام روبهرو شد و بسیاری از آنها به هلاکت رسیدند.
۲) منافقین در کنار خیانتهایی که در جریان جنگ تحمیلی انجام دادند، مسئولیت کشتار ۱۷ هزار تن از مردم ایران را پذیرفتهاند.
۳) منافقین پس از پیوستن به صدام رسما در قامت سربازاندشمن بارها به کشور حمله کردند و همکاری عملههایصدام با ارتش صدام تا سال ۸۲ ادامه یافت و آنها به عنوان جوخههای مرگ صدام در داخل و خارج عراق عمل میکردند.
۴) دشمنان با پیشبینی خود فکر میکردند که حادثه تلخ ۷ تیر میتواند باعث ایجاد بحران در کشور شود، اما پس از این حادثه متوجه شدند که انقلاب اسلامی با قدرت بیشتر به راه خود ادامه میدهد، رسانههای غربی پس از مدتی اعتراف کردند که انقلاب اسلامی زنده است و به حیات خود ادامه میدهد.
۵) برخلاف رویای دشمنان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به ویژه آمریکاییها و منافقین کوردل، فجایع تروریستی عاملان فریب خورده استکبار جهانی از جمله فاجعه جنایتآمیز هفت تیر نه تنها دستآوردی برای بیگانگان نداشته، بلکه به عامل تعیین کنندهای برای بیداری بیشتر، وحدت و یکپارچگی گستردهتر و عمیقتر ملت ایران و عزم راسخ این ملت برای مقابله هوشمندانه جریانهای آلت دست بیگانه و حامیان منفور آنها تبدیل شده است.
۶) امام خمینی (ره) در آن شرایط سخت و پرالتهاب فرمودند: «گرفتن این شهیدان از ملت، ملت را عقب نمینشاند، صفها فشردهتر میشود، مشتها گرهاش محکمتر میشود، شما نمیتوانید با ترور بعضی شخصیتها، با بمب گذاشتن در بعضی جاها، هرجا باشید نمیتوانید این ملت را از صحنه خارج کنید، این ملت سرتاسر کشور الان در صحنه است.»، امام با این سخنان حماسی به ملت روحیه داد و کشور را بیمه کرد.
۷) حادثه هولناک هفتم تیر باعث افشاشدن مدعیان طرفدار آزادی و ارزشها شد.
۸) هفتم تیر باعث اتحاد ملت، قرارگرفتن انقلاب در مسیر اصلی و واقعی خود شد.
۹) بصیرت مردم نسبت به حادثه هفتم تیر باعث شد که این حادثه عامل ایستادگی در مقابل دشمن شود.
۱۰) در یک جمله میتوان گفت خیانت و جنایت دو واژه شومی است که با شنیدن نام «منافقین» در اذهان هر انسان آزاده و منصفی تداعی میکند.
۱۱) نزدیکی منافقین با برخی سران رژیمهای مرتجع عربی و بهرهمندی آنها از دلارهای نفتی نیز حاکی از اوج خیانت آنها به ملت ایران است.
۱۲) امروزه منافقین سربازان رسمی و آشکار دشمنان قسمخورده هستند و آمریکاییها و اروپاییها که دم از مبارزه با تروریسم میزنند تروریستهای نشاندار را در پناه خود قرار دادهاند.
۱۳) دشمنان ملت ایران برای پناه دادن به منافقینی که دست آنها به خون بیش از ۱۷۰۰۰ ایرانی آغشته است و بهترین افراد این ملت را به شهادت رساندهاند، پاسخی ندارند.
گروهک تکفیری داعش نیز جنایاتی در جوامع اسلامی مرتکب شده است که همراستایی این دو گروهک را نشان میدهد.

گروهک تکفیری داعش در سوریه و عراق جنایاتی را مرتکب شدند که مرور بر عناوین آن فهرست بلندی را شکل میدهد. قتل عام، کشتار، مثله کردن، در آتش سوزاندن، بردگی و… سرفصل این جنایات است.

داعشی های تکفیری کشتارهای بی سابقه ای را در تاریخ بشریت مرتکب شده و روش های جدیدی را برای شکنجه و اعدام به کار گرفته اند. سربریدن از روشهای خاص داعشی ها است. تا جایی که آنها شعار «ما آمدهایم تا سر ببریم» را مطرح کردند و اقدامات هولناک خود را به صورت ویدیویی منتشر می کردند. سوزاندن نیز یکی دیگر از روش های گروهک تکفیری- تروریستی داعش بوده است.

بر این اساس باید گفت:

۱) منافقین و داعش دو روی یک سکهاند که آمریکایی ها با بهره گیری از ظرفیت تفکر انحرافی و قدرتطلبانه گروهی از افراد متحجر و ماجراجو ضرب کردهاند که جنایت و قتل و کشتار شاخصه بارز آنها است.
۲) کارکرد منافقین و جریانهای تکفیری و داعش استفاده دین علیه دین است.
۳) امروز منافقین، داعشی ها و آل سعود در یک شبکه علیه جریان مقاومت اسلامی در کنار هم قرار گرفتهاند.
۴) و…
در یک نگاه کلی باید گفت منافقین به دلیل قدرتطلبی، خیانت و جنایتپیشگی در پیوند با نظام سلطه اقدامات گوناگونی از قبیل ترورهای کور، انفجارات دستهجمعی، جنگ مسلحانه و… را در کشور دنبال کردند که جنایت انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰ از جمله آنهاست، آنها پس از این جنایات در قالب عملههای صدام بزرگترین جنایات را علیه ملت ایران و عراق مرتکب شدند، امروزه نیز بقایای این گروهک خیانتکار و جنایت پیشه در پیوند با مرتجعین منطقه و در شبکه مورد نظر نظام سلطه علیه ملت ایران مواضع خصمانه خود را دنبال میکنند، آنها همانند داعشی ها در نقش عاملان دشمنان امت اسلامی و نماد تروریسم وابسته به نظام سلطه عمل میکنند.

افشای ابعاد وابستگی جریانهای وابسته به نظام سلطه از ضرورتهای امروز جامعه اسلامی است.

منبع دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.