خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دفاع جامعه یهودیان وین و مسیحیان از مسلمانان در برابر اسلام‌هراسی

رئیس حزب آزادی اتریش با بیان اینکه جامعه یهودیان وین از مسلمانان اتریش در مقابل مواضع اسلام‌هراسانه سیاستمدار راست‌گرای این کشور دفاع کرد و آن را جرقه‌ای خطرناک برای اجتماع خواند و گفت: قرآن «خطرناک‌تر از ویروس کرونا» است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نوربرت هوفر از سیاستمداران راست گرای اتریش سخنان اسلام ستیزانه ای بیان کرده است که واکنش رهبران مذهبی و جامعه مدنی اتریش و احزاب مختلف را برانگیخته است.

اسکار دویچ، رئیس جامعه یهودیان وین، نسبت به برخوردهای خصمانه با ادیان مختلف و اسلام‌هراسی در اتریش هشدار داد و گفت باید جلوی این جرقه خطرناک گرفته شود.

نوربرت هوفر، رئیس حزب راست‌گرای آزادی اتریش (FPÖ)، هفته گذشته در جریان یک سخنرانی در وین، پایتخت این کشور، ضمن ابراز نگرانی از حضور مسلمانان در اتریش، قرآن را خطرناک‌تر از ویروس کروناخوانده بود.

سخنان اسلام‌هراسانه این سیاستمدار راست‌گرای اتریش نه تنها باعث شد که او به خاطر تحریک و تخریب آموزه‌های مذهبی مورد اتهام و شکایت قرار گیرد، بلکه سخنان او موجب برانگیختن واکنش‌های شدید و اعتراض سیاستمداران احزاب گوناگون و نمایندگان جوامع مذهبی اتریش شد.

نمایندگان هر دو کلیسای کاتولیک و پروتستان اتریش نیز مخالفت خود را با سخنان سیاستمدار پوپولیست اتریشی ابراز کردند. کریستف شوونبورن، اسقف اعظم وین، تأکید کرد که هیچ یک از ادیان در این کشور نباید مورد فشار و توهین قرار گیرند.

فرانتس لاکنر، اسقف اعظم زالتسبورگ نیز گفت: «ما سوءاستفاده سیاست از دین را محکوم می‌کنیم و از آن فاصله می‌گیریم.

منبع دویچه وله
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.