خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

لندن مذهبی‌ترین شهر بریتانیا

اگرچه پایتخت بریتانیا در تصورعموم مردم شهری سکولار و لیبرال به نظر می‌رسد، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که لندن مذهبی‌ترین و به لحاظ اجتماعی محافظه کارترین شهر در بریتانیا است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بر اساس داده‌های اخیر، ساکنان لندن در مقایسه با شهرهای دیگر بریتانیا بیشتر اهل عبادت هستند و در مناسک مذهبی بیشتر شرکت می‌کنند. همچنین مسیحیان لندنی بیش از غیرمذهبی‌های این شهر به کمک کردن همسایه‌ها، عضویت داوطلبانه در بنیادهای خیریه و کمک مالی به خیریه‌ها متمایلند.

مرز بین دین‌داران و غیردین‌داران در لندن به حدی است که گاهی به نظر می‌رسد لندن دو شهر است؛ یک شهر مقدس و یک شهر سکولار که بین آن دو تباین ارزش‌ها برقرار است.

طبق پژوهش جدید تعداد دین‌داران در پایتخت بریتانیا ۶۲ درصد و در دیگر مناطق این کشور ۵۳ درصد است. ریشه این تفاوت را می‌توان در امر مهاجرت و خرده جوامع ساکن این شهر دانست.

از هر چهار لندنی، یک نفر حداقل ماهی یک بار در مناسک مذهبی شرکت می‌کند؛ در حالی که این شاخص در دیگر شهرهای بریتانیا یک نفر از هر ده نفر است.

همچنین ۵۶ درصد مسیحیان لندن و ۳۲ درصد مسیحیان خارج از لندن به صورت منظم عبادت می‌کنند.

الیزابت الدفیلد، مدیر اتاق فکر تئوس درباره این پژوهش جدید می‌گوید: لندن یک شهر جهانی است و منصفانه است اگر آن را یکی از شهرهایی دانست که دارای بیشترین تنوع هستند. بنابراین به نظر من نباید از نتیجه این بررسی جدید متعجب شد. لندن علاوه بر اینکه یک قطب فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است، نقطه مرکزی لیبرال در انگلستان به شمار می‌آید. در شهری با این میزان تنوع، هیچ ایده‌ای بیانگر همه ایده‌ها نیست. لندن شهری پیچیده است. با توجه به پذیرش ارزش‌های اجتماعی متنوع لیبرال است، اما در عین حال محل حضور طیف وسیعی از سنت‌هاست که آن را به محافظه‌کارترین شهر بریتانیا تبدیل می‌کند.

بر اساس گزارش جدید، در بین مسیحیان لندن کاتولیک‌ها با ۳۵ درصد و انگلیکن‌ها با ۳۳ درصد بزرگ‌ترین گروه‌های مسیحی لندن را شکل می‌دهند.

یک پنجم جمعیت لندن دین‌داران غیرمسیحی به شمار می‌روند؛ در حالی که درصد دین‌داران غیرمسیحی در دیگر مناطق بریتانیا ۷ درصد است.

در مقایسه با لندن که حدوداً از هر ده نفر یک نفر مسلمان است، درصد مسلمانان در شهرهای دیگر بریتانیا دو درصد است.

منبع دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.