خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عقیم‌سازی اجباری برای نابودی مسلمانان اویغور

دولت چین برای کاهش جمعیت مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت‌ها اقدام به عقیم‌سازی اجباری می‌کند. در حالی که این کشور در برخی مناطق افزایش جمعیت نژاد هان را تشویق می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، در حالی که زنان اویغور قبلاً به صورت فردی درباره کنترل اجباری جمعیت صحبت کرده بودند، طبق تحقیقات اسوشیتدپرس درباره آمار و اسناد دولتی و مصاحبه با ۳۰ زندانی سابق، خانواده‌های اویغور و یکی از مربیان مراکز بازداشت اجباری، این عمل بسیار گسترده‌تر و سیستماتیک‌تر از آن است که تصور می‌شد.

این اقدام دولت چین در طول چهار سال گذشته در منطقه غربی سین‌کیانگ منجر شده که برخی از متخصصان آن را «نسل‌کشی جمعیتی» قلمداد کنند.

مصاحبه‌ها و داده‌ها نشان می‌دهد که مقامات این ایالت به طور مرتب زنان اقلیت را در معرض آزمایش‌های بارداری قرار می‌دهد و صدها هزار نفر از آنها را به استفاده از دستگاه‌های داخل رحمی، عقیم‌سازی و حتی سقط جنین وادار کرده، در حالی که استفاده از آی یو دی و عقیم‌سازی در چین کاهش یافته و در سین کیانگ به شدت در حال افزایش است. اقدامات مربوط به کنترل جمعیت، با بازداشت گسترده همراه است، زیرا هم به عنوان تهدید و هم مجازاتی برای عدم رعایت قوانین محسوب می‌شود.

آسوشیتدپرس دریافته که داشتن فرزندان زیاد یکی از دلایل اصلی برای فرستادن اویغورها به کمپ‌های کار اجباری است. پلیس، والدین صاحب سه فرزند یا بیشتر را از خانواده‌های خود جدا می‌کند، مگر اینکه بتوانند جریمه‌های کلانی را بپردازند.

پس از آن که گلنار اومیرزاخ، یک قزاق متولد چین، فرزند سوم خود را به دنیا آورد، دولت وی را به پرداخت دو هزار و ۶۸۵ دلار جریمه به خاطر داشتن بیش از دو فرزند محکوم کرد و به او هشدار دادند که اگر این جریمه را نپردازد، به بازداشتگاه‌های اجباری فرستاده خواهد شد.

میزان زاد و ولد در اکثر مناطق اویغور‌نشین ختن و کاشغر از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته که این امر سین‌کیانگ را از یکی از مناطق با رشد سریع جمعیت در چین به یکی از مناطق دارای کمترین رشد جمعیت تبدیل کرده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.