خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عباسی‌ولدی: «بداخلاقی» با خانواده مانع رشد معنوی انسان است

کارشناس علوم دینی و تربیتی گفت: تا وقتی کارهایی مثل بدزبانی با خانواده و دیگران را گناه ندانستیم، نمی‌توانیم از لحاظ معنوی رشد کنیم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یکی از مسائلی که در فرهنگ قرآن و عترت بسیار و حتی بیش از سایر آموزه‎ها مورد تأکید قرار گرفته، برخورداری از «حسن خلق» است، در اهمیت این موضوع همین بس که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اگر نمی‌توانید مردم را به‌وسیله اموالتان کمک کنید، پس با روی باز و گشاده با آنها برخورد کنید.

حجت‌الاسلام محسن عباسی‌ولدی کارشناس علوم دینی و تربیتی در برنامه تلویزیونی سمت خدا در این باره گفت: تا وقتی ما گناهان را به چیزهایی کاملاً مشخص محدود کردیم؛ مثل بی‌نمازی، بی‌حجابی، روزه نگرفتن، و کارهایی مثل بدزبانی با خانواده و دیگران را گناه ندانستیم، نمی‌توانیم از لحاظ معنوی رشد کنیم.

وی افزود: روزی نزد پیامبر اکرم(ص) از زنی تعریف کردند که شب‌ها به عبادت می‌ایستد و روزها روزه می‌گیرد، بعد گفتند دو ویژگی دارد؛ اول بداخلاق است و دوم با زبانش همسایگان را آزار می‌دهد «إنّ فُلانَهَ تَصومُ النّهارَ و تَقومُ اللّیلَ، و هِی سَیِّئهُ الخُلقِ تُؤْذی جِیرانَها بلِسانِها» رسول خدا(ص) فرمود: «لا خَیْرَ فِیها، هِیَ مِنْ اَهْلِ النّارِ؛ خیری در او نیست؛ او اهل آتش است.

این کارشناس علوم دینی و تربیتی با اشاره به یکی از خصائص اخلاقی نیکو در خانواده گفت: خوب صدا زدن یکی از مسائل مهم در محیط خانواده است، هر صدازدنی در طول شبانه‌روز فرصتی برای ابزار محبت است؛ بیاییم آن طوری صدا بزنیم که اعضای خانواده؛ همسر و فرزندان دوست دارند؛ این کار هیچ هزینه‌ای ندارد.

حجت‌الاسلام عباسی‌ولدی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نگویند با این کارها مسائل حل نمی‌شود، باور کنید بسیاری از مشکلات خانوادگی با همین نکات ریز با لطف خدا حل خواهد شد.

منبع تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.