خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ارتش مقاومت خدا؛ جنایت به نام عیسی مسیح(ع)

ارتش مقاومت خدا (Lord’s Resistance Army) یک فرقه شبه‌نظامی اوگاندائی با ایدئولوژی مسیحی است که هدف خود را براندازی حکومت در اوگاندا و استقرار حکومت دینی بر مبنای ده فرمان اعلام کرده‌است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جوزف کانی، رهبر فرقه‌ای و فرمانده این گروهی مسیحی است در نقل قولی از وی آمده است: ارواح با من سخن می‌گویند. آنها از طریق من جان می‌گیرند. آنها می‌خواهند به ما بگویند چه پیش خواهد آمد. به من می‌گویند به مردمت بگو که دشمن تصمیم به آمدن و حمله دارد.

این فرقه برای براندازی حکومت اوگاندا، بیست هزار کودک را به عنوان سرباز و بردگان جنسی به خدمت خود درآورده است او سربازان خردسال عضو فرقه را مجبور نموده پدر و مادر خود را کشته و قبل از هر نبرد، علامت صلیب را با چاقو یا شیئ بُرنده بر دست خود ترسیم کنند.

یکی دیگر از اعمال وحشیانه این گروه که به نام عیسی مسیح، کلیسا و #مسیحیت صورت می‌پذیرد، بریدن اعضای بدن قربانیان است در مراتب زیادی، این فرقه مخوف مسیحی، خانواده هایی را در گورهای دسته جمعی زنده به گور نموده است.

جوزف کانی معتقد است مسیحیت، با خرافه درآمیخته و او نبی برگزیده عیسی مسیح است. برخی از فرماندهان ارتش مقاومت خدا از جمله جوزف کانی ، رهبر این فرقه، به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» ، تحت تعقیب دیوان بین‌المللی کیفری قرار دارند. دیوان بین‌المللی کیفری مستقر در لاهه ، در تاریخ ۶ مه ۲۰۰۵ میلادی ، حکم بازداشت جوزف کانی و چهار تن دیگر از فرماندهان ارشد ارتش مقاومت پروردگار را به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» صادر کرد.

در ماه مارس سال ۲۰۱۲ کارزاری علیه ارتش مقاومت خدا با انتشار فیلمی در تارنمای یوتیوب آغاز شد. فیلم گذاشته شده در اینترنت در کمتر از ۵ روز بیش از ۶۵ میلیون بازدیدکننده پیدا کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.