خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمریکا هرگز نمی‌تواند پرچم‌دار حقوق بشر باشد

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

ماموستا بهمنی با تاکید بر این مطلب که جنایت آمریکا علیه مردم مظلوم ایران در تاریخ ثبت شده و هرگز از یادها نخواهد رفت، گفت: حقوق بشر آمریکا ادعایی بیش نیست و هیچ ملت آگاهی  قبول نمی کند چنین کشوری که به مردم سایر نقاط جهان و حتی مردم کشورخود رحم نمی‌کند پرچم‌دار حقوق بشر باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ماموستا اقبال بهمنی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج در گفتگویی با اشاره به این مطلب که جمهوری اسلامی ایران بارها قربانی تروریسم دولتی ایالات متحده امریکا بوده اما هربار در مجامع بین‌المللی این کشور با ژست حقوق بشری ایران را متهم به نقض حقوق بشر و حتی حمایت از تروریسم  کرده است، گفت: حقوق بشر آمریکا ادعایی بیش نیست و هیچ ملت آگاهی  قبول نمی کند چنین کشوری که به مردم سایر نقاط جهان و حتی مردم کشورخود رحم نمی‌کند پرچم‌دار حقوق بشر باشد.

وی  با اشاره به نزدیک شدن به سی و دومین سالگرد حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در بندرعباس، اظهار کرد:  آمریکا این جنایت را در ادامه جنایات قبلی خود که همیشه بر ضد بشریت بوده انجام داده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: هدف آمریکا از این کاربه زانو در آوردن ملتی است که سال ها در برابر استبداد، قلدری و جنایات آنها ایستاده و به الگویی برای ملت‌های مستضعف جهان تبدیل شده‌ است.

ماموستا بهمنی به سابقه استکبارستیزی مردم ایران اشاره و بیان داشت: ایران اسلامی با الگوهایی که از اسلام‌های ناب محمدی، منویات رهبر و مقتدای خود، سفارشات و وصایای بنیان گذار جمهوری اسلامی گرفته اند هیچ وقت توطئه های آمریکا را فراموش نخواهند کرد و هرگز این دورغ را نخواهند پذیرفت که آمریکا پشتیبان حقوق بشر باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که جنایت آمریکا علیه مردم مظلوم ایران در تاریخ ثبت شده و هرگز از یادها نخواهد رفت، گفت: با توجه به اینکه آمریکا مدعی حقوق بشر در دنیاست، حمله به هواپیمای مسافربری ۶۵۵ ایران که  ۶۶ نفر از مسافران آن کودک بودند هیچ توجهی برای آمریکا ندارد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با بیان این که بنا به ادعای آمریکا مبنی بر دارا بودن سیستم‌ها و رادارهای پیشرفته، حمله به هواپیمای مسافربری ایران کاملاعمدی بوده است، گفت: فرمانده ناو و کسی که فرمان شلیک به هواپیما مسافربری ایران را صادر کرد  نه تنها دادگاهی و مجازات نشد  بلکه بعد از مدتی توسط رئیس جمهور وقت آمریکا تشویق شد  که این خود عمدی بودن مسئله را تایید میکند.

بهمنی با اشاره به این مطلب که اینگونه رفتارهای ضد انسانی آمریکا نشان می‌دهد که جنایات استکبار به سرکردگی آمریکا علیه انسان‌ها تمامی نداشته و همیشگی است، بیان داشت: جنایات ضدبشری آمریکا تنها علیه کشور ما نبوده و در سایر کشورها نیز دست متجاوزانه این کشور کاملا نمایان است. مثلا در افغانستان، کودکان و زنان بی‌گناه در مراسمات عروسی و اماکن عمومی توسط هواپیماهای نظامی آمریکا بمباران می شوند.

وی ادامه داد: در یمن نیز زنان و کودکان در خیابان و بازارها توسط ایادی آمریکا  و سعودی به خاک و خون کشیده و بمباران می‌شوند.

ماموستا بهمنی با اشاره به این مطلب که  در کشورعراق  و سایر کشورها مردم بی‌گناه را برای دستیابی به مقاصد ضد بشری خود به خاک و خون می‌کشد، اضافه کرد: این گوشه‌ای از جنایات رژیم آمریکا علیه بشریت است واینگونه رفتار آمریکا متناقض با شعارهای آمریکا در مورد دفاع از حقوق بشر است.

وی افزود:  حمله به هواپیمای مسافربری ایران که بیشتر آنها مسافرانش زنان و کودکان بودند و جنایات دیگر آمریکا در سایر کشورها گویای این نکته است که آنچه آمریکا در مورد دفاع از حقوق بشر می‌گوید شعاری بیش نیست.

ماموستا بهمنی اذعان کرد: شعار های حقوق بشری آمریکا تنها برای استفاده سیاسی و اقتصادی خودشان است در حالی که شعار حقوق بشر می‌دهند درعمل هیچ خروجی از آنها دیده نشده که پشتیبان حقوق بشر باشد و برای مردم کاری انجام داده باشد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اظهار داشت: جای تاسف بود وقتی آمریکا این جنایت را انجام داد جوامع بین المللی و سازمان ملل در برابر این جنایت بشری سکوت کردند و این نشان می‌دهد که اینها هر کدام به نوعی با آمریکا و سیاست‌های غلط آنها همراه اند.

وی با بیان اینکه ملت ایران همیشه جنایات آمریکا در منطقه را به شدت محکوم می‌کند، گفت: امروز با گذشت ۳۲ سال از حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران می‌بینیم که این کشور مدعی مدافع حقوق بشر به جان مردم خود افتاده و به جرم سیاه پوست بودن انسان‌ها را قتل‌ عام می‌کند.

ماموستا بهمنی با تاکید بر این مطلب که حقوق بشر آمریکایی ادعایی بیش نیست، خاطر نشان کرد: اسلام و آموزه‌های اسلامی پرچم‌دار حقوق بشر است.  چرا که در این دین الهی و آموزه‌های آن حقوق تمام بشریت مورد توجه قرار گرفته و رعایت شده است چرا که این آموزه‌ها  الهی است به همین دلیل برای تمام انسان‌ها ارزش قائل است نه آمریکایی که تنها برای استکبار و استبداد خود ارزش قائل است و برای سایر انسان‌ها هیچ ارزشی قائل نیست.

منبع تقریب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.