خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادامه حذف نمادهای اسلامی از مساجد چین در بحبوحه شیوع کرونا

دولت چین با تهدید و ارعاب مسلمانان، به حذف نمادهای اسلامی از مساجد در استان‌های هنان، هوبی و نینگزیا ادامه می‌دهد. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، استان مرکزی هنان با جمعیت زیادی از قوم مسلمان هوئی، همواره هدف اسلام‌ستیزی حزب حاکم چین بوده است. تلاش برای بخشیدن ظاهر چینی به مساجد این استان، حتی در دوران شیوع کرونا نیز متوقف نشده است.

به گفته یک امام جماعت اهل شهر شانگکوی، به دنبال دستورات دولت مرکزی مبنی بر چینی‌سازی بیش از هزار مسجد در سطح این استان، در ماه آوریل، معماری پنج مسجد در منطقه مینکوان هدف تخریب و اصلاح قرار گرفت. مساجد در دهکده ژائیژوانگ از توابع بودانگ و دهکده ژانگژوانگ از توابع هوجی از جمله مکان‌هایی بودند که هدف تخریب قرار گرفتند.

این امام جماعت افزود: مقامات تهدید کردند که هر کس به سیاست‌های دولت اعتراض یا با آنها مخالفت کند، دستگیر خواهد شد.

یکی از مسلمانان این منطقه می‌گوید: بهتر است هزینه تخریب مساجد و نمادهای دینی، صرف ساخت جاده یا کمک به سالمندانی شود که خانواده‌ای ندارند که از آنها حمایت کند.
مسجد ونودیان در منطقه جیان آن در شهر زوچانگ با چهار صد سال قدمت  در سال ۱۹۹۸ با پولی که از مسلمانان این منطقه جمع شد، بازسازی شد. در ماه آوریل اداره امور دینی کارگرانی را استخدام کرد تا گنبد و نماد ماه و ستاره را از فراز این مسجد حذف و نمادهای معماری چینی را جایگزین کنند.

همچنین در منطقه خودمختار نینگزیا هوئی، پدیده تخریب نمادهای اسلامی در ماه آوریل ادامه داشته است. کارمند یکی از مساجد این منطقه می‌گوید: کار تخریب مساجد با خشونت و سریع انجام می‌شود و هر کس که سعی کند مانع از این کار شود، دستگیر می‌شود.

بر اساس قانون جدیدی که در سال ۲۰۱۷ از سوی دولت چین با عنوان «چینی‌سازی اسلام» تصویب شد، نمادهای اسلامی از مساجد حذف و فرهنگ اسلامی از کل کشور زدوده خواهد شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.