خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست علمای مسلمان برای تشکیل کمیته ملی پیوند میان ادیانی در پاکستان

علمای مسلمان که در کنفرانس مذهبی در پاکستان شرکت کرده بودند در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که اسلام دین صلح است و بر پیوند میان ادیانی و احترام به بشریت تاکید دارد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، علمای مسلمان که در کنفرانس مذهبی در پاکستان شرکت کرده بودند در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که اسلام دین صلح است و بر هارمونی میان ادیانی و احترام به بشریت تاکید دارد.

این کنفرانس به ریاست «نور الحق قدری» وزیر فدرال امور مذهبی در «راولپندی» پاکستان برگزار شد.

بیش از ۳۲ عالم و دانشمند مسلمان در این کنفرانس سخنرانی کردند و در پایان این مراسم نیز بیانیه ای مشترک برای تاکید بر صلح آمیز بودن دین اسلام صادر شد.

در این بیانیه آمده است: همه انسان ها از دیدگاه دین با هم برابر هستند و هیچ گونه مفهوم افراط گرایی، فرقه گرایی و ناشکیبایی در اسلام وجود ندارد.

بیانیه منتشر شده از سوی علمای مذهبی همچنین بر این نکته تاکید کرده است که پاکستان نمی تواند نفرت و افراط گرایی را به ویژه در شرایط کنونی تحمل کند.

علمای اسلامی یادآور شدند که همه مسلمانان باید برای خروج کشور از همه بحران ها دست به دست هم دهند.

این بیانیه همچنین از مسلمانان درخواست کرده است تا همه اختلافات درونی و فرقه ای را برای شکست دشمنان کنار بگذارند.

بیانیه مشترک منتشر شده در پایان کنفرانس مذهبی راولپندی افراط گرایی، فرقه گرایی و تروریسم را محکوم کرده و خواستار تشکیل یک کمیته ملی برای تحکیم پیوندهای میان ادیانی در کشور شد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.