خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

علمای بحرین: آیت الله سیستانی پروژه های آمریکایی-صهیونیستی را خنثی کرد

علمای بحرین طی بیانیه‌ای اقدام روزنامه سعودی الشرق الاوسط در اهانت به آیت‌الله سیستانی را محکوم کردند و اظهار داشتند که این مرجعیت شیعه، پروژه های دشمنان را خنثی کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای به اهانت روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی شیعیان در عراق واکنش نشان دادند و این اهانت را به شدت محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: حضرت آیت الله سیستانی فخر حاکمیت و استقلال عراق، از رهبران مرجعیت تشیع، قله شامخ علم، فضیلت، طهارت، تقوی، حریص برای حفظ وحدت و مصالح امت اسلامی و حفظ کرامت و حقوق و آزادی های همگان چه عجم، چه عرب و چه از هر قوم و نژادی است.

علمای بحرین تاکید کردند: فتوای جهاد ایشان علیه غده شرارتی به نام داعش است که پیکره بشریت را تهدید می کند، دلیلی کافی برای عدم تبعیت از نقشه های خارجی و شیطانی (که علیه ایشان ترویج می شود) است. این فتوا عراق را در مقابل پروژه آمریکایی-صهیونیستی در خاورمیانه مبنی بر تجزیه عراق حفظ کرد و کرامت مردم عراق، شیعه و سنی، عرب و عجم و کرد و ایزدی را حفظ نمود.

در ادامه بیانیه آمده است: « ما بشدت و قاطعانه اقدام روزنامه شرق الاوسط را محکوم می نماییم، تجاوزی گناه آلود و از سر فتنه‌انگیری  در قبال یکی از بزرگترین شخصیتهای عراق و امت اسلامی و ضمانت امنیت و فخر حاکمیت و استقلال عراق یعنی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سیستانی.»

علمای بحرین در پایان تاکید کردند: به حمدلله تمامی تلاشهای دشمنان امت و دنباله‌های آنها تاکنون به شکسته انجامیده و خواهد انجامید، (همانطور که شاهدیم) این عراق عزیز و آزادگان جهانند که بیش از پیش متحد شده‌اند. این جسارت حقیرانه، از رذالت اقدام کنندگان به آن پرده برداشته و اثری جز افزایش وحدت صفوف امت و عراقی ها پشت سر مرجعیت عظمی و برای حفظ حاکمیت و استقلال و وحدت عراق نداشته است.

شایان ذکر است که روزنامه سعودی الشرق الاوسط جمعه پیش، اقدام به انتشار کاریکاتوری موهن از آیت‌الله سیستانی کرد که با محکومیت شدید از سومی مقامات عراقی همراه شد و این اهانت به مرجعیت، خشم و نفرت محافل سیاسی و همچنین کاربران شبکه‌های مجازی در عراق و خارج آن را برانگیخت.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.