خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تظاهرات علیه ممنوعیت حجاب در مدرسه‌ای در بروکسل

درپی صدور رای دادگاه قانون اساسی بلژیک نسبت به ممنوعیت روسری در مدرسه‌ای در بروکسل هزاران نفر دست به تظاهرات زدند. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هزاران نفر در پایتخت بلژیک، نسبت به رای دادگاه قانون اساسی برای ممنوعیت روسری در مدرسه‌ای در بروکسل اعتراض کردند.

به دنبال فراخوان سازمان‌های مختلف غیردولتی٬ حدود ۴ هزار نفر در بروکسل نسبت به احتمال ممنوعیت روسری در یک مدرسه عالی از سوی دادگاه قانون اساسی بلژیک تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمع در میدان مونت دس آرتس بروکسل برگزار شد و تظاهرکنندگان شعارنوشته‌هایی را که روی برخی نوشته بود: “روسری یک حق انسانی است”، “دست خود را از روسری من بردار”، “آزادی ما کجاست؟”، “در آموزشم دخالت نکن”، “حق من” و “کافیست”، حمل می‌کردند.

در بیانیه‌ای پایانی این تظاهرات تاکید شد: زنان مسلمان در بلژیک به دلیل اعتقادات مذهبی خود مورد تبعیض قرار گرفته‌اند. خواسته‌های زنان مسلمان هنگام تهیه قوانین و مقررات در بلژیک در اولویت قرار گرفته و باید با تسامح بیشتری با مسلمانان برخورد شود.

گفتنی است دادگاه قانون اساسی بلژیک در ماه ژوئن گذشته حکم خود در پرونده ممنوعیت تمامی سمبل‌های دینی نظیر حجاب و پوشش زنان در مدرسه عالی فرانسیسکو فرر را صادر کرد.

بر اساس این حکم این مدرسه عالی حق ممنوعیت نمادهای تمامی ادیان را داراست.

پرونده مذکور با شکایت دانش آموزان مسلمان این مدرسه باز شده و دادگاه صلح بروکسل نظر دادگاه قانون اساسی در این باره را خواسته بود.

برخی سازمان‌های حقوق بشر نیز در واکنش به این حکم آن را مغایر با حقوق انسانی عنوان کرده‌اند. رای نهایی در دادگاه صلح بروکسل صادر خواهد شد.

منبع فرارو
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.