خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشکیل «اتحادیه اسلامی»؛ گامی محکم در مسیر تحکیم تقریب مذاهب

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به پیشنهاد دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مورد تشکیل اتحادیه اسلامی، گفت: تشکیل این اتحادیه بسیار مثبت و ضروری است و عملیاتی شدن آن به تقریب بیشتر در جهان اسلام خواهد انجامید.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ماموستا راستی، امام جمعه موقت سنندج در گفتگویی با تأکید بر اهمیت توجه هرچه بیشتر به تقریب مذاهب در شرایط کنونی حاکم بر جهان، گفت: تقریب به معنی انتخاب مسیر صحیح و درستی است که به اتحاد و همسویی مسلمانان ختم می شود.

وی با تاکید براینکه همه مسلمانان از یک ریشه هستند و اختلافی در بین آنها در اصول دین وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مسلمانان در مسائل اعتقادی «توحید، نبوت و معاد، اصل وجوب نماز، روزه و حج و …» کوچکترین اختلافی ندارند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور اضافه کرد: دشمنان با بزرگ کردن اختلافات جزئی دنبال ایجاد شکاف و شقاق بین مسلمانان هستند و در این راستا دست به اجرای هر توطئه ای می زنند.

به گفته ماموستا راستی، دشمنان اسلام از وحدت جهان اسلام می ترسند و برای همین همواره مسائلی که خارج از اصول مسلمانان است را با بزرگنمایی مطرح می کنند و به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان اسلام هستند تا از وحدت و تقریب مسلمانان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در زمینه ضرورت تشکیل اتحادیه اسلامی گفت: چنین پیشنهادی واقعا جای تقدیر دارد و تمام مسلمانان جهان اعم از سنی و شیعه باید از آن استقبال و زمینه تحقق این مهم را با عزم جدی فراهم سازند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا چنین اقداماتی بسیار مثبت و عملیاتی شدن آن به تقریب بیشتر در جهان اسلام خواهد انجامید، مسلمانان باید اتحادیه داشته باشند تا بتوانند بر دشمنان خود غالب و آنها را مغلوب خود سازند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: تشدد و اختلاف بین مسلمانان موجب تزلزل و نابودی می شود از این رو مسلمانان باید تمام توان خود را در مسیر تحقق وحدت بکار گیرند، چراکه اگر مسلمانان وحدت داشته باشند دشمنان اسلام هرگز نمی توانند در دین، ناموس و مال آنها طمع کنند.

ماموستا رستمی اظهار کرد: استکبار جهانی و صهیونیست ملحد که دشمنان ریشه ای مسلمانان هستند روز به روز دنبال طراحی و اجرای توطئه های مختلف برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان هستند و تشکیل چنین اتحادیه ای بهترین راه برای مقابله با توطئه های دشمنان است.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص نوسازی و نوگرایی به عنوان ماموریت جدید مجمع تقریب اظهار داشت: توجه به این حوزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است باید از تمام ظرفیت‌ها در راستای نوسازی و نوگرایی بهره گرفت.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: تربیت نیروها و ظرفیت‌های جوان می تواند بازوهای علمی و اجرایی خوبی برای مجمع تقریب باشد که البته این مهم نیاز به کار جهادی و بهره گیری حداکثری از دانشگاه مذاهب دارد.

منبع تقریب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.