خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تظاهرات اعتراض‌آمیزی در نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی

هواداران شیخ زکزاکی با درخواست آزادی بی‌قید و شرط علامه، تظاهرات اعتراض‌آمیزی را در پایتخت نیجریه برگزار کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دفتر علامه شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه روز سه شنبه پیش در پیامی توئیتری اعلام کرد: جمعی از هوادران شیخ ابراهیم زکزاکی راهپیمائی روزانه اعتراضی را در شهر «آبوجا» پایتخت نیجریه برگزار کردند.

در ادامه این پیام توئیتری در این باره آمده است: تظاهرات کنندگان خواستار آزادی سریع و بدون قید شرط وی از سوی دولت نیجریه شدند.

این درحالیست که از زمان فاجعه زاریا در سال ۲۰۱۵ میلادی، طرفداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگونی تجمعات آرامی را برگزار کرده و خواستار آزادی شیخ و همسر ایشان شده اند.

در سال ۲۰۱۵، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود دو هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.