خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کاهش حضور پزشکان مهاجر مسلمان در آمریکا

جدیدترین تحقیقات در آمریکا نشان می‌دهد که پس از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، حضور پزشکان مهاجر از کشورهای مسلمان در این کشور با کاهش مواجه بوده است. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، براساس این تحقیق، تعداد پزشکان خارجی مهاجر از کشورهایی با اکثریت جمعیت مسلمان به ایالات متحده آمریکا در دوره دولت ترامپ ۱۵ درصد کاهش یافته و این امر باعث کمبود نیروی انسانی در بخش بهداشت آمریکا می‌شود.

فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی حدود یک‌چهارم پزشکان متخصص در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. به طور کلی، شهروندان ملل با اکثریت مسلمان ۴,۵ درصد از نیروی کار پزشکان ایالات متحده را در سال ۲۰۱۹ تشکیل داده‌اند که بیشتر از کشورهای پاکستان، مصر و ایران هستند.

نتایج این تحقیق در مجله انجمن پزشکی آمریکا (American Medical Association) منتشر شده و جان بولت(John Boulet)، معاون رئیس کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی، که نظارت بر فرایند صدور مجوز این افراد را بر عهده دارد، مسئولیت نظارت بر این تحقیق را برعهده داشته است.

دلیل تقاضای ایالات متحده برای پزشکان خارجی عوامل مختلفی مانند رشد جمعیت، افزایش سن و کاهش بودجه فدرال برای آموزش پزشکان دارد. طبق گزارش سال ۲۰۱۹ انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا، این کشور با کمبود ۱۲۲ هزار پزشک تا سال ۲۰۳۲ روبه‌رو خواهد شد.

برخی از اقتصاددانان استدلال می‌کنند که کمبود پزشکان باعث افزایش دستمزد آنها شده و این افزایش هزینه را بیماران باید متحمل شوند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.