خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جایگاه دین در قانون اساسی جدید روسیه + فیلم

کمونیست‌ها با تفکری الحادی و خداستیز، برای بیش از ۷۰ سال تلاش کردند تا ایمان به خدا را از مردم اتحاد جماهیر شوروی سابق بزدایند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کمونیست‌ها بیش از ۱۵ هزار مسجد و هزاران کلیسا و عبادتگاه را که نام خداوند بر سر درب آن بود، نابود کردند و خداجویان و پیروان ادیان ابراهیمی را به مرگ و زندان‌های طولانی مدت محکوم می‌کردند. اما این تفکر در نهایت به بن بست رسید و حالا پس از حدود ۳۰ سال از فروپاشی نظام کمونیستی، باور به خداند بار دیگر به قانون اساسی جدید روسیه بازگشت.

در همه پرسی اخیر اصلاحات قانون اساسی روسیه که حدود ۸۰ درصد مردم این کشور به آن رای مثبت دادند، همچنین ازدواج تنها بین زن و مرد قانونی شمرده می‌شود.

اصلاحات جدید در قانون اساسی روسیه، ۴۶ محور اصلی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی دارد.

دفاع از ارزش‌های بنیادین خانواده، تضمین‌های اجتماعی برای بازنشستگان و شاغلان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، خدمات پزشکی باکیفیت و قابل دسترس برای عموم مردم، ممنوعیت حضور دوتابعیتی‌ها در تمام ارکان دولت و مجالس دوما و سنا، حق حاکمیت ملی، حمایت از نخبگان، توسعه فناوری‌های نوین، تقویت صنایع دفاعی، حفظ و نگهداری میراث ملی و طبیعی، تعیین روبل بعنوان واحد پول دائمی روسیه و تقویت زیرساخت‌های اقتصاد ملی و خودکفایی از مهمترین محور‌های تغییرات جدید در قانون اساسی این کشور است.

منبع: صدا و سیما

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.