خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حفظ حجاب و عفاف از آموزه‌های اصلی همه ادیان است

حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی با اشاره به تلاش غرب برای حذف حجاب از جوامع اسلامی گفت: حفظ عفاف و حجاب از آموزه‌های اصلی و اساسی همه ادیان الهی، از گذشته تاکنون بوده است.

به گزارش ردنا (ادیان ‌نیوز)؛ «حجت‌الاسلام‌ سید محمد‌علی قاضی‌دزفولی» به مناسبت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: حفظ عفاف و حجاب از آموزه‌های اصلی و اساسی همه ادیان الهی، از گذشته تاکنون بوده است.

ایشان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص عفاف و حجاب که فرموده اند حجاب ارزشی است منطبق با طبیعت انسان، افزود: حفظ حجاب، در فرهنگ و تمدن ایران پیش از اسلام نیز، از جایگاه و منزلت بالایی برخوردار بوده که با ورود دین مبین اسلام، مبانی دینی آن، به دلیل همخوانی با فرهنگ اصیل ایرانی، مورد توجه، اعتماد و اهتمام زنان بزرگوار ایران قرار گرفت.

وی در ادامه به جایگاه عفاف و حجاب در بین زنان و دختران دزفول اشاره کرد و اذعان داشت: مردم ولایتمدار و متدین دارالمؤمنین دزفول، به‌خصوص زنان و مادران این دیار، همیشه پرچمدار و طلایه‌دار حجاب و عفاف بوده و هستند و این ویژگی، آنها را در همه دوران‌ها شاخص و ممتاز کرده است.

حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی تصریح کرد: دختران، زنان و مادران دزفولی در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر اعزام فرزندانشان به جبهه‌های نبرد و حضورشان در شهر مقاوم دزفول، هرگز از حجاب خویش عقب ننشستند و حتی در هنگام موشک‌باران دشمن، شب‌ها در حالی که چادر بر سر داشتند می‌خوابیدند تا اگر زیر آتش سهمگین موشک‌های دشمن زخم برداشتند و یا به شهادت رسیدند، پیکر آغشته به خونشان بی‌حجاب در نگاه نامحرمان نباشد.

وی اضافه کرد: رژیم پهلوی و دژخیمان رضاخان با حمله به مسجد گوهرشاد با دستور اربابان غربی خود به دنبال حذف حجاب از جامعه اسلامی بودند که خوشبختانه با مقاومت زنان ایران روبه‌رو شدند.

امام جمعه دزفول ابراز کرد: یکی از تاکتیک‌های جنگ‌های نرم دشمن در قبال جمهوری اسلامی حمله به حجاب و عفاف زنان و دختران بوده لذا در طول سال‌ها با صرف هزینه‌های زیاد به شکل‌های مختلف به دنبال حذف حجاب از خانواده ایرانی و ترویج فرهنگ غربی بوده است.

وی وجود حجاب برای زن را یک سپر امنیتی دانست و خاطر نشان کرد: از نظر آموزه‌های دینی حجاب برای زن به منزله ایجاد امنیت است و باعث حفظ و جایگاه زن می‌شود.

حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی با اشاره به تفاوت نگاه غرب به زن و همچنین نگاه اسلام به مقام والای زن یاد آور شد: در غرب با شعارهای رنگارنگ آزادی و دموکراسی وانمود می‌کنند برای زن ارزش قائل هستند اما نگاه آنها به زن یک نگاه تجاری، سیاسی و تبلیغاتی است، در حالی که اسلام با واجب کردن حجاب برای زنان باعث بالا بردن مقام زن در جامعه شده و همانگونه که می‌بینیم زن در جامعه ایرانی از عزت و مقام والایی برخوردار است.

 

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.