خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف لئو بوکاردی: ایران برای صلح همیشه ثابت قدم بوده است/ مسلمانان ایران با آغوش باز پذیرای مسیحیانند

اسقف لئو بوکاردی با بیان اینکه مولانا را می‌توان شاعری جهانی و پیام آور صلح عنوان کرد، گفت: ایران کشوری بوده که همواره برای صلح در طول قرن‌ها ثابت قدم بوده است.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، اسقف لئو بوکاردی، سفیر واتیکان در ایران (تهران)، در مراسم رونمایی از کتاب «طعنه سیاسی، پایان یک دموکراسی دروغین» که با حضور سخنگوی وزارت خارجه، اسقف اعظم ارامنه اصفهان و تعدادی از نمایندگان سفرای کشورهای اروپایی و آسیایی برگزار شد، با بیان اینکه نوشتن و کتاب تنها راه رساندن پیام صلح و گفت‌وگوی بین تمدن‌هاست، اظهار کرد: شعر و شاعری و هنرنمایی هنرمندان همیشه نگهبان صلح بوده و آنها اولین افرادی هستند که در جامعه، خطر را در زمینه فقدان صلح احساس و گوشزد می‌کنند.

وی تصریح کرد: در موسیقی، «بتهون» خود یک پیام آور صلح جهانی و پیوند تمدن‌ها و همنوایی فرهنگ‌های مختلف است که در واقع موسیقی او سمفونی همزیستی مسالمت‌آمیز را تداعی می‌کند.

سفیر واتیکان در ایران، «پابلو نرودا » را شاعری برای صلح دانست و گفت: نرودا معتقد بود که تمدن‌ها باید در کنار هم رشد کنند و بدون صلح، ثبات جهانی، آرامش و تعالی بشریت غیرممکن است.

وی با بیان اینکه به راستی شاعران پیام‌آوران صلح هستند و شعر بهترین زبان برای گسترش صلح است، افزود: علت آن نفوذ در مغز و قلب مردم است که در ایران مولانا را می‌توان شاعری جهانی و پیام آور صلح عنوان کرد؛ ایران نیز کشوری بوده که همواره برای صلح در طول قرن‌ها ثابت قدم بوده و اولین منشور صلح و حقوق بشر را دارد.

لئو بوکاردی با بیان اینکه شعر فقط برای زیبایی و خیال نیست، خاطرنشان کرد: شعر درون انسان‌ها را بازسازی می‌کند و روان انسان را صیقل می‌دهد و اگر در راستای صلح قرار گیرد، بهترین وسیله برای پیوند انسانی و گسترش مهربانی میان فرهنگ هاست.

وی معتقد است که اصفهان از اولین مکان‌های دنیا بوده که گفت‌وگوی بین دو تمدن در آن رخ داده، از سویی دیگر مسلمانان و مردم مهربان و نازنین ارامنه (مسیحیان) را با آغوش باز پذیرا شده و به آنها آزادی عقیده و زندگی شرافتمندانه در اصفهان بخشیده است و سال هاست این دو فرهنگ در کنار هم مهربانانه زندگی می‌کنند.

منبع تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.