خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان رسمیت ندارد

جمعی از اندیشمندان اسلامی:

شماری از اندیشمندان، پژوهشگران، سیاسیون و رهبران مذهبی جهان اسلام با ابراز نگرانی از توطئه قدرت‌های استکباری برای محو مسئله فلسطین، ضمن تأکید بر لزوم بیداری ملل مسلمان، گفتند: به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی غیرممکن است. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وبینار «همبستگی با فلسطین‌ و کشمیر» به همت بنیاد حمایت از فلسطین در شهر «کراچی» پاکستان و با حضور اندیشمندان و پژوهشگرانی از جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، مالزی، لبنان، ترکیه و اندونزی برگزار شد.

برخی از اعضای مجلس سنای پاکستان، رهبران سیاسی و مذهبی این کشور نیز با حضور در این برنامه مجازی، بر جبهه مشترک جهان اسلام علیه طرح الحاق سرزمین‌های فلسطینی از سوی اسرائیل و روشنگری درباره تبانی قدرت‌های استکباری از جمله آمریکا با رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

«سیدمحمد مرندی» و «فواد ایزدی» از ایران نیز در وبینار فلسطین گفتند: آمریکا طرح شوم تقسیم سرزمین‌های اسلامی در منطقه را به اجرا گذاشته و با این روش به دنبال تفرقه و هرج و مرج میان فرق اسلامی، ملیت‌ها و نژادها است.

پژوهشگران ایرانی افزودند: فلسطین دغدغه اصلی جهان اسلام و تمام مسلمین است و حل این مناقشه و سایر مشکلات پیش روی مردم مسلمان از جمله مسئله کشمیر، نیازمند انسجام و اتحاد قوی مسلمانان است.

«خالد قدومی»، نماینده جنبش اسلامی فلسطین (حماس) در ایران نیز گفت: آمریکایی‌ها حامی و پشتیبان اول صهیونیست‌ها طی بیش از هفت دهه اخیر هستند و با توطئه آنان ملت فلسطین، امروز همچنان از خانه‌ و سرزمین خود محروم هستند.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی تنها دشمن عرب یا غیرعرب، اهل تسنن یا تشیع نیست، بلکه صهیونیست‌ها دشمن بشریت هستند، اما مقاومت و نبرد ملت فلسطین به ویژه حماس علیه رژیم غاصب و تروریست ادامه خواهد یافت.

سناتور «مشاهد حسین سید»، رییس کمیسیون امور دفاع مجلس سنای پاکستان با تأکید بر اهمیت سرنوشت مردم فلسطین و کشمیر برای امت اسلامی، گفت: مسلمانان هرگز به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را نخواهند پذیرفت، بلکه ما باید با هوشیاری‌ تمام جلوی فراموش شدن قضیه فلسطین را بگیریم.

وی تأکید کرد: حل فوری و منصفانه مسئله فلسطین نه تنها به نفع منطقه خاورمیانه است، بلکه آزادی فلسطین به پایداری صلح و امنیت جهانی کمک می‌کند.

این سیاستمدار ارشد پاکستانی بر تقویت وحدت جهان اسلام و اتخاذ مواضع هماهنگ در حمایت از مردم فلسطین و نفی اقدامات تهاجمی رژیم اسرائیل تأکید کرد.

«ابراهیم موسوی»، نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان نیز در وبینار همبستگی با فلسطین گفت: حزب‌الله برای آزادی قدس و بیرون راندن نیروهای اشغالگر صهیونیستی شانه به شانه ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت ایستاده است.

وی افزود: حل مناقشات فلسطین و کشمیر برای بشریت مهم است، مسلمانان باید با اتحاد و همبستگی برای خاتمه دادن به مشکلات پیش‌روی برادران و خواهران ایمانی خود نقش‌آفرینی کنند.

«صابر ابو مریم»، دبیرکل بنیاد حامیان فلسطین در پاکستان، شخصیت‌های سیاسی و مذهبی از ترکیه، مالزی، اندونزی و برخی از شخصیت‌های سیاسی پاکستان نیز از دیگر سخنرانان این برنامه مجازی بودند و آنان بر ادامه حمایت از جبهه مقاومت و دفاع از آرمان‌های فلسطین تأکید کردند.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.