خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مانع تراشی افراط گرایان بر سر راه برگزاری مراسم عید قربان در ایرلند

در پی اعلام برنامه برگزاری مراسم عید قربان در ورزشگاهی در پایتخت ایرلند، یک گروه ملی‌گرای افراطی در این کشور به جمع‌آوری امضا برای لغو این مراسم اقدام کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان ‌نیوز)؛ انجمن گالیک اتلتیک (The Gaelic Athletic Association)، بزرگترین سازمان ورزشی در ایرلند، روز گذشته اعلام کرد امسال به دلیل شیوع کرونا، یکی از استادیوم‌های وابسته به این سازمان در دوبلین، میزبان مراسم عید قربان خواهد بود که ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد.

در پی اعلام این خبر، یک گروه افراط‌گرای ضداسلامی، اقدام به جمع‌آوری امضا برای طوماری کرده است که از برگزاری این مراسم جلوگیری کند.

این مراسم قرار است ۱۰ مردادماه در ورزشگاه کروک پارک دوبلین با حضور پانصد مسلمان و مشروط به صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت این کشور، برگزار شود.

با توجه به اهمیت تاریخی ورزشگاه پارک کروک، شیخ عمر القادری از شورای صلح و همزیستی مسلمانان ایرلند برگزاری این مراسم را نمادی از هویت دو بعدی ایرلندی و اسلامی مسلمانان این کشور دانست.

وی افزود: شورای صلح و همزیستی مسلمانان ایرلند از کروک پارک به خاطر فراهم کردن امکان برگزاری مراسم عید قربان که نمایشی آشکار از تعهد انجمن گالیک اتلتیک برای ارتقای همگرایی اجتماعی و تنوع بین‌فرهنگی است، بسیار سپاسگزار است.

وی گفت: جشن تاریخی عید قربان امسال در کروک پارک، نمایانگر رشد فزاینده تنوع دینی و فرهنگی در جامعه ادیان ایرلند خواهد بود. به گفته وی، جمعی از رهبران دینی و سیاستمداران ایرلندی به مراسم عید قربان در پارک کروک دعوت خواهند شد.

در پی اعلام این برنامه، گروه افراط‌گرای Siol na hEireann طوماری را برای توقف این مراسم فراهم کرده است.

آنها بهانه‌های مختلفی برای مخالفت با برگزاری این رویداد در پارک کروک اعلام کرده‌اند. در طومار این گروه افراطی ادعا شده است: ایرلند متعلق به ایرلندی‌هاست و ما با ورود عقاید بیگانه و خطرناک مثل اسلام به این کشور مخالفیم. کروک پارک در فرهنگ ملی ایرلند بسیار مهم است و ما با سیاست‌های بی‌معنای لیبرال که منافع خارجی‌ها را بر فرهنگ ایرلندی ترجیح می‌دهد، مخالفیم. مهاجرت گسترده برای ملیت ایرلندی خطرناک است، اگر اوضاع به همین ترتیب ادامه یابد، ما در میهن خود اقلیت خواهیم بود.

نیل مک‌کانل، رهبر این گروه اعلام کرد: پارک کروک محلی مقدس است که به خون وطن‌پرستان ایرلندی آغشته شده است، چرا باید اجازه دهیم که جشن‌های خارجی در ورزشگاه‌های ما برگزار شود.

گفتنی است این طومار تاکنون با استقبال بسیار اندک مردم این کشور مواجه شده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.