خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعلام تاریخ جدید بازی های همبستگی کشورهای اسلامی

کمیته برگزارکننده بازی های همبستگی کشورهای اسلامی تاریخ جدید این بازی ها را سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کمیته برگزارکننده بازی های همبستگی کشورهای اسلامی اعلام کرد: پنجمین دوره بازی های همبستگی اسلامی بین ۱۰ تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی در شهر قونیه ترکیه برگزار خواهد شد.

کمیته برگزار کننده این دوره به خاطر شیوع ویروس کرونا برگزاری این بازی ها را که قرار بود از ۲۰ تا ۲۹ آگوست ۲۰۲۰ میلادی در قونیه برگزار شود، به تاخیر انداخت.

برهمین اساس، جدول زمان برگزاری مراسم ها و رویدادهای ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا بازنگری شد. به طوری که بازی های المپیک و پارالمپیک تابستان ۲۰۲۰ در توکیو به تعویق افتاد و قرار است سال آینده برگزار شود.

زمان برگزاری پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با هماهنگی کمیته برگزارکننده این دوره و شورای اداری اتحادیه ورزشی همبستگی اسلامی انتخاب شد.

گفتنی است، بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با تصمیم سازمان کنفرانس اسلامی از سال ۲۰۰۵ میلادی در عربستان آغاز شد. در این بازی ها ۵۷ کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی شرکت می کنند و همه ورزشکاران مسلمان و غیرمسلمان کشورهای عضو حق شرکت در این بازی ها را دارند. به طوری که مسلمانان کشورهای غیر عضو حق حضور در این بازی ها را ندارند.

دومین دوره از بازی های همبستگی اسلامی قرار بود در ایران برگزار شود که به دلایل برخی مشکلات لغو شد. سومین دوره در سال ۲۰۱۳ در شهر پالم بانگ در اندونزی و چهارمین دوره در سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر باکو در آذربایجان برگزار شد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.