خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاسخ دندان‌شکن کاربران به انکار تاریخی اپل و گوگل/ واکنش حماس

کاربران شبکه‌های اجتماعی در اقدامی هماهنگ در پاسخ به عمل توهین‌آمیز موتورهای آمریکایی جستجوگر گوگل و اپل در حذف نام فلسطین از نقشه‌های خود، پویش مجازی FreePalestine# (#فلسطین را آزاد کنید) را راه‌اندازی کردند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کاربران شبکه‌های اجتماعی در اقدامی هماهنگ در پاسخ به عمل توهین‌آمیز موتورهای آمریکایی جستجوگر گوگل و اپل در حذف نام فلسطین از نقشه‌های خود، پویش مجازی FreePalestine# (#فلسطین را آزاد کنید) را راه‌اندازی کردند تا توجه جهانیان را برای محکومیت این حرکت که در راستای طرح آمریکایی ـ صهیونیستی «معامله قرن» در حال انجام است، جلب کنند.

کاربران شرکت کننده در این پویش با پست کردن تصاویری از نقشه‌های قدیمی دارای نام دقیق «فلسطین» از سران کشورهای عربی و اسلامی خواستند نسبت به این اقدام وهن‌آمیز آمریکا واکنش نشان دهند؛ به طوری که موضوع درخواست کاربران از این دو شرکت برای بازگرداندن فلسطین به نقشه جهانی در توئیتر، تِرند شد.

در همین راستا، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز جمعه، ۲۷ تیر در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین خبر داد که فلسطین در تلاش است تا از دو شرکت آمریکایی گوگل و اپل به علت حذف نام فلسطین از نقشه‌های جهانی شکایت کند.

برخی کاربران با طرح این پرسش که «چرا ما در مورد این مسئله حرفی نمی‌زنیم؟» اعلام کردند که اسرائیل ضمیمه‌سازی خود در فلسطین را کامل کرد.

ایندیا نیوز در این باره نوشت: اگر شما الان به عنوان کاربر نام «فلسطین» را در «Google Maps»(نقشه گوگل) تایپ کنید، نام این کشور را نخواهید دید و در عوض شما را به نام جعلی «اسرائیل» هدایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، تنها موتور جستجوگر روسی «یاندکس» اسم کشور فلسطین را روی نقشه‌های خود حفظ کرده است.

در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار علیه اقدام گوگل در حذف نام فلسطین از روی نقشه جهانی در فضای مجازی موجی به راه افتاد و گوگل در آنجا تأیید کرد که هرگز نام فلسطین در نقشه وجود نداشته که بخواهد حذف شود!

واکنش حماس به انکار تاریخی گوگل و اپل
«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، روز جمعه حذف نام فلسطین از نقشه‌های گوگل و اپل را انکار حقایق تاریخی توصیف کرد.

وی افزود: حذف نام کشور فلسطین از نقشه‌های بین‌المللی، اشغالگران را به تداوم نقض قوانین و تصمیمات بین‌المللی تشویق خواهد کرد.

سخنگوی حماس تأکید کرد: این رفتار مغایر با قوانین بین‌المللی و حقوق بشری است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.