خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ناقض حقوق بشر خواستار مقابله با تبعیض و اسلام‌هراسی شد

درحالی که عربستان سعودی با طیف وسیعی از موضوعات حقوق بشری از جمله کشتار کودکان و زنان در یمن، بازداشت‌های خودسرانه، حقوق بشر مهاجران و همچنین آزادی مذهب، اندیشه و بیان کارنامه سیاهی از خود به جهانیان ارائه داده، مسئول بخش حقوق بشر هیئت عربستانی در سازمان ملل خواستار تلاش جهانی برای مقابله با پدیده اسلام‌هراسی و تبعیض نژادی شده است. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مشعل بن علی البلوی، مسئول بخش حقوق بشر  هیئت عربستانی در سازمان ملل در ژنو در سخنرانی خود در این سازمان گفته است: اینترنت محیط مناسبی را برای تبعیض نژادی، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی به وجود آورده است.

به گفته وی این امر، تلاش‌های بیشتری را برای تبدیل این فضا به محیطی امن که در آن بین آزادی بیان و مبارزه با نژادپرستی و تبعیض، توازن برقرار باشد، ایجاب می‌کند.

البلوی پدیده اسلام‌هراسی را نوعی از نژادپرستی و تبعیض نژادی و تعصب مدرن خوانده و افزود: استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ نژادپرستی بر اساس قوانین عربستان، جرم محسوب می‌شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که رژیم سعودی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر و از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش به شمار می‌رود.

جنایات این کشور در کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان یمنی، و ترور وحشیانه جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی با محکومیت نهادهای بین‌المللی روبرو شده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.