خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری سمینار مجازی نقش رهبران دینی در بحران‌ها

آیسسکو برگزار می‌کند؛

سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی اسلامی «آیسسکو» که زیرمجموعه سازمان کنفرانس اسلامی است، سمینار بین‌المللی نقش رهبران دینی در رویارویی با بحران‌ها را به صورت مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان ‌نیوز)؛ این سمینار سه‌شنبه، ۳۱ تیرماه برابر با ۲۱ جولای ۲۰۲۰ با شعار «به سوی همبستگی اخلاقی جهانی رهبران دینی» برگزار می‌شود و شمار زیادی از هیئت‌ها، مؤسسات و شخصیت‌های دینی و اندیشمندانی از کشورهای مختلف جهان در آن حضور می‌یابند.

این سمینار ساعت ۸ صبح (به وقت ساعت جهانی) و ۹ صبح به وقت رباط، پایتخت مراکش آغاز می‌شود و شامل جلسه افتتاحیه و سه جلسه علمی است.

انجمن جهان اسلام و شورای جهانی جوامع مسلمان در برگزاری این سمینار همکاری خواهند داشت و در جلسه نخست اقدامات و تدابیر مؤسسات دینی در بحران کووید ۱۹ بررسی می‌شود.

ویژگی‌های نوآورانه و آینده اندیشه دینی و ابزارهای عملی در بهره‌گیری از منافع بحران‌ها و بررسی بازتاب‌های منفی آن محور مورد بررسی در جلسه دوم است. در جلسه سوم نیز چشم‌اندازهای کار تشکیلاتی و مشترک رهبران دینی جهان بررسی خواهد شد.

الازهر، شورای عالی علمی مراکش، کمیته عالی بین‌المللی برادری انسانی، واتیکان، شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان، اداره گفت‌و‌گوی ادیان کمیته یهودی ـ آمریکایی، مرکز جهانی گفت‌‌و‌گوی بین فرهنگ‌ها و پیروان ادیان «ملک عبدالله»، مجمع بین‌المللی فقفه اسلامی، دارالفتوای جمهوری آذربایجان و قفقاز، دارالفتوای مصر، شورای حکمای مسلمان، مرکز شریعت اسلامی و اخلاق پاکستان، دانشگاه لبنان و دانشگاه ملی سنگاپور از شرکت‌کنندگان در این سمینار مجازی خواهند بود.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.