خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بمب‌های متحرک/ اقتصادی که امان جوانانش را بریده

جوان‌هایی که این روزها از فقر و بیکاری در عذاب هستند و گرانی و تورّم امان‌شان را بریده بیش از آن‌که برای جامعه‌ی خود سرمایه باشند، «بمب‌های متحرکی» هستند که هر آن می‌توانند منفجر شوند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مهراب صادق نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهبی در کانال تلگرامی خود نوشت؛

برای یک جامعه، هیچ چیزی ارزشمند‌تر از منابع انسانی آن نیست؛ و در این میان، نیروهای جوان و تربیت‌یافته اهمیّت بیش‌تری دارند. تمام داشته‌های دیگر جامعه چیزهای ارزشمندی چون معدن، آب، و زمین و یا دین، ایدئولوژی، اخلاق، آرمان، و آرزو و هر شعار زیبای دیگری، به وسیله‌ی همین انسان‌ها پاس‌ داشته و دنبال می‌شود.

جامعه‌ای که آرزوها و آرمان‌هایش را بیش‌تر از منابع انسانی خود دوست داشته باشد و شهروندانش را فدای شعارهای زیبای خود کند روی یخ، نقش خیال کشیده و در بیابان سراب دیده است.

به شهادت تاریخ، هیچ جامعه‌ای بدون داشتن منابع انسانی کافی و متناسب، و تنها با داشتن آرمان‌، آرزو، و یا شعارهای زیبا کامیاب نشده است.

کشور ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، منابع انسانی پویا و جوان‌تری دارد؛ ولی جوان‌هایی که این روزها از فقر و بیکاری در عذاب هستند و گرانی و تورّم امان‌شان را بریده و نرخِ دلار و طلا و مسکن نا امیدشان کرده است، بیش از آن‌که برای جامعه‌ی خود سرمایه باشند، «بمب‌های متحرکی» هستند که هر آن می‌توانند منفجر شوند و نظم اجتماعی و بقاء جامعه‌ی خود را تهدید کنند.

فقر، بی‌عدالتی، بیکاری، و ناامیدی انسان‌ها را به مرزهای کفر هم می‌کشاند؛ چه رسد به دزدی و شرارت و آشوب.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.