خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«سلطان سلیم اول»؛ جاذبه گردشگری و دومین مسجد بزرگ آلمان در «مانهایم»

مسجد سلطان سلیم اول نه فقط دومین مسجد بزرگ آلمان بلکه یکی از زیباترین ساختمان های مقدس در این کشور است و به همین دلیل گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مسجد «سلطان سلیم اول» یک ساختمان مذهبی در «مانهایم» آلمان است که تا سال ۲۰۰۸ میلادی بزرگ ترین مسجد این کشور به شمار می رفت.

مسجد «سلطان سلیم اول» مسجد بزرگی است که ظرفیت پذیرایی از سه هزار نمازگزار را دارد و آخر هر هفته همین تعداد نمازگزار در این مسجد جمع می شوند.

از سال ۱۹۹۵ میلادی که مسجد «سلطان سلیم اول» افتتاح شد مغازه های مسلمانان و مراکز جوانان در اطراف آن تبدیل به جاذبه ای برای جامعه مسلمانان شد.

حالا این مسجد به عنوان دومین مسجد بزرگ آلمان مرکزی برای همه فعالیت ها و زندگی مسلمانان در شهر «مانهایم» به شمار می رود.

مسلمانان در هر جای شهر که باشند هم برای عبادت و هم برای سیاحت به مسجد ««سلطان سلیم اول» می آیند تا لحظاتی زیبا را در این مکان مقدس برای خود رقم بزنند.

اعضای جامعه اسلامی در این مکان دور هم جمع می شوند تا در مورد مسائل روز با هم صحبت کنند و علاوه بر این یک مدرسه قرآنی هم در این مسجد وجود دارد که برای آموزش مفاهیم اسلامی و قرآنی به علاقه مندان مورد استفاده قرار می گیرد.

مسجد سلطان سلیم اول نه فقط دومین مسجد بزرگ آلمان بلکه یکی از زیباترین ساختمان های مقدس در این کشور است و به همین دلیل گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

این مسجد دارای یک مناره ۳۲ متری است و دارای پلکانی است که گردشگران با راهنمایی راهنمای تور از آن بالا می روند تا نظاره گر شهر از این ارتفاع باشند.

در حقیقت می توان گفت که یکی از مهم ترین و زیباترین مکان های دیدنی در شهر «مانهایم» برای گردشگرانی که به این شهر می آیند مسجد «سلطان سلیم اول» است.

درهای مسجد «سلطان سلیم اول» به روی پیروان همه ادیان باز است و این مسجد مرکزی برای حل مشکلات همه افراد جامعه اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان فارغ از دین و مذهب و نژاد آنها است.

منبع: شبستان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.