خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موبد آرش کسروی به قتل رسید

پیکر بی جان موبد آرش کسروی و دو نفر از همراهانش که از چند روز پیش ناپدید شده بودند، در شهر ماهان پیدا شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، موبد آرش کسروی فرزند مهربانو کاویانی و داریوش کسروی سال ۱۳۴۶ خورشیدی در کرمان زاده شد. وی از جمله موبدان فعال در آمریکاست که به خویشکاری موبدی و برگزاری آیین‌های دینی می‌پرداخت. در واقع او در سال ۱۳۸۹ همراه با خانواده‌اش (همسرش گیتا نیکزاده و فرزندانش به نام های آراد و دینا) به آمریکا ایالت کالیفرنیا مهاجرت کرده تا بتواند به راحتی به فعالیت مذهبی خود ادامه دهد. البته وی در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی نشریه امرداد (دو هفته‌نامه زرتشتیان ایران) همکاری نزدیکی با این نشریه داشت. اما از چه زمانی داستان وی بر سر زبان ها افتاد؟؟

در ادامه مقاله به این موضوع میپردازیم.

ماجرا موبد آرش کسروی چیست؟

ماجرا از آن جایی آغاز شد که موبد آرش کسروی به دلیل درگذشت پدرش شادروان داریوش کسروی و برای برگزاری آیین درگذشت وی از کالیفرنیا به ایران و شهر کرمان سفر کرد. هر چند در این میان رسیدگی به کارهای مرتبط با انحصار وراثت را نیز آغاز کرد و با توجه به اینکه انجام اینکارها به زمان زیادی نیاز دارد، در شهر کرمان به سکونت پرداخت.

اما چندی پیش دقیقا در تاریخ ۳۱ تیر سال ۱۳۹۹، موبد کسری همراه با دو تن از دوستان خود ناپدید می‌شود. هیچکس از دوستان و آشنایان خبری از وی ندارند و در پی این اتفاق، مسئله را با پلیس آگاهی شهر کرمان در میان می‌گذارند. پس از ۳ روز جستجو، پیکر بی جان آنان در شهر ماهان پیدا می‌شود. نکته قابل توجه مسلمان بودن همراهان وی است. با توجه به گفته شاهدان و البته پلیس آگاهی، این اتفاق ناشی از قتل بوده، اما هویت قاتل یا قاتلان و انگیزه آنان بر همگان پوشیده است. با این وجود، کشف ۱۰ هزار دلار ارز از خودروی احدی، یکی از مقتولان این حادثه، فرضیه انگیزه‌های مالی و خانوادگی قتل پررنگ بوده، هرچند که در کنار این فرضیه تمامی جوانب احتمالی نیز از سوی بازپرس ویژه قتل به‌صورت دقیق و کارشناسی مورد رسیدگی قرار دارد.

واکنش ها:

پس از این اتفاق واکنش‌های بسیار زیادی از جانب اندیشمندان و علمای دینی بروز داده شد.

اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی، در گفتگو با فرمانده نیروی انتظامی کرمان خواستار پیگیری دقیق این حادثه و برخورد با مسببین آن شد.

همچنین سرهنگ فدا نیز ضمن بیان اینکه آگاهی کرمان پیگیر این موضوع هست، تاکید کرد که با دقت و‌ پیگیری ویژه، این پرونده را دنبال خواهند کرد تا هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

سالاری دادستان کرمان؛ اهمیت پرونده‌های قتل به دلیل آن است که حق حیات یک فرد با هر مذهب و ملیتی به‌صورت غیرقانونی سلب شده است که مسبب یا مسببان آن باید مطابق قانون مورد تعقیب و مجازات قرار گیرند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.