خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حج امسال؛ از سنگ‌ریزه‌های ضدعفونی‌شده تا نماز با حفظ فاصله

حکومت عربستان سعودی تحت تاثیر بحران همه‌گیری کرونا و برای رعایت مقررات بهداشتی امسال این فریضه اسلامی را در ابعادی بسیار محدودتر از معمول برگزار کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در مراسم حج که امسال روز چهارشنبه ۸ تیر آغاز می‌شود امسال فقط رقمی بین هزار تا ۱۰ هزار نفر از زائران که ساکن این کشور هستند و بین ۲۵ تا ۵۰ سال سن دارند، در مراسم حج شرکت خواهند کرد.

عربستان سعودی با حدود ۲۷۰ هزار مبتلا و دو هزار و ۷۶۰ نفر که جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده اند، یکی از بالاترین رقم‌های ابتلا و مرگ‌و‌میر در خاورمیانه را دارد.

زائران حج امسال پیش از شروع مراسم دو هفته در قرنطینه بوده اند و از آنها تست کرونا گرفته شده است. این افراد باید در تمام مدت یک دستبند الکترونیکی ببندند تا نهادهای مسئول بتوانند حرکت آنها را تحت نظر داشته باشند.

رسانه‌های خارجی نیز امسال اجازه پوشش خبری مراسم حج را ندارند.

تمامی زائران باید ماسک بزنند و آب چاه زمزم در بطری‌های پلاستیکی بسته بندی شده در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. ریگ‌های رمی جمرات نیز از قبل جمع آوری و ضد عفونی شده و در کیسه‌های مخصوص به زائران داده خواهد شد.

زائران باید سجاده‌های خود را بیاورند و قرار است مراسم نماز را با حفظ فاصله فیزیکی برگزار کنند.

منبع: آسوشیتدپرس

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.