خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آخرین تصمیمات در مورد جایزه جهانی کتاب سال نهج‌البلاغه

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه قرآن، نشر و تبلیغات، گفت: در این جلسه تصمیماتی در مورد جایزه جهانی نهج‌البلاغه اتخاذ شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمدمهدی عزیززاده، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی اعضای کارگروه از استان‌های مختلف کشور هستند، برگزاری جلسات آن در شرایط کرونایی مقداری سخت بود و سرانجام با تأخیر تشکیل شد. با توجه به اینکه دستورکارها در مورد نهج‌البلاغه بود، مهمانانی از بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه نیز در این جلسه حضور داشتند.

عزیززاده با اشاره به اینکه یکی از دستورات مهم این جلسه تصمیم‌گیری در خصوص اجرای دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال نهج‌البلاغه بود، تصریح کرد: برای اجرای این طرح، ابتدا باید شورای علمی تشکیل شود. بعد از تشکیل این شورا، جزئیات فراخوان منتشر می‌شود و در ادامه آثار حائز شرایط دریافت خواهد شد. اختتامیه آن نیز پایان سال برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال نهج‌البلاغه در سال ۹۹ برگزار می‌شود، بیان کرد: در دوره اول این جایزه جهانی، آثاری را که مربوط به بازه زمانی گسترده‌تری بود، مورد ارزیابی قرار دادیم، اما در دومین دوره تنها آثاری را که طی دو سال گذشته در حوزه نهج‌البلاغه منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهیم داد و لذا دایره بررسی محدود به دوره دو سال گذشته است.

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم اظهار کرد: در بخش دیگری از این جلسه، در مورد طرح ویژه‌ دیگری با عنوان طرح «ترویج مضامین اجتماعی نهج‌البلاغه» نیز بحث و تبادل نظر شد. بحث‌های خوبی در خصوص این اقدامات شکل گرفت. این دو طرح به صورت دو طرح یکپارچه و پیوسته به هم برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند و کارگروه از این جهت نتایج خوبی داشت.

عزیززاده به وصول طرحی از سوی مجموعه خاتم‌الاوصیا به کمیسیون تبلیغ و ترویج اشاره کرد و گفت: این طرح که در خصوص فضاسازی قرآنی در کشور بود نیز مورد بررسی قرار گرفت و گفت‌وگوهای اولیه‌ای در مورد آن انجام شد که در نهایت نیز بررسی‌های بیشتر در این زمینه به جلسات بعد موکول شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا طرح‌های مورد بررسی در این جلسه، برای اجرا باید به تصویب کمیسیون برسد؟، گفت: این طرح‌ها سابقه اجرایی دارند و تنها جزئیات اجرا، روش‌های اجرا، ملاحظات اجرایی و مسائلی از این دست در کارگروه بررسی شد و در اولین فرصت خبر عقد تفاهم‌نامه اجرایی این طرح‌ها نیز منتشر خواهد شد.

عزیززاده در پایان در مورد برگزاری جلسات دیگر کارگروه‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه در همه کارگروه‌های کمیسیون اعضایی از استان‌های سراسر کشور حضور دارند و برخی استان‌ها نیز در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند، سفر کردن در چنین شرایطی پیشنهاد نشده است و لذا امکان برگزاری جلسات فراهم نیست. با این وجود سعی خواهیم کرد حداکثر طی دو هفته آینده کارگروه بین‌الملل و رسانه نیز تشکیل جلسه دهد.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.