خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نمایش آنلاین یک تئاتر مذهبی در ایام محرم

سیروس همتی قصد دارد در ایام محرم و صفر تئاتر «محال هم ممکن است» با موضوع دینی در فضای اینترنتی برای مخاطبان به نمایش بگذار

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سیروس همتی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که سابقه فعالیت در عرصه تولید و اجرای آثاری با موضوعات دینی را هم در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است، درباره برنامه‌های خود برای ایام ماه محرم و صفر، گفت: متأسفانه مسئولان برای ماه‌های محرم و صفر که ماه‌های مهمی هم هستند به فکر سفارش دادن آثاری در خور توجه نیستند. شرایط کرونایی موجود نیز تبدیل به توجیهی برای این انفعال مسئولان شده است.

وی تأکید کرد: در شرایط کرونایی موجود حال تئاتر خوب نیست و حال تئاتر دینی هم خوب نبوده و نیست. درست است که باید برای سلامتی هنرمندان و مخاطبان اهمیت قائل باشیم اما در این دوران همه هنرها به غیر از تئاتر و موسیقی تکان خوردند.

این کارگردان تئاتر با اشاره به شرایط سخت تولید و اجرای تئاتر در وضعیت کرونایی موجود، تأکید کرد: وقتی پول گیشه فروش به دلیل در نظر ۵۰ درصد ظرفیت سالن، نصف می‌شود و کمک هزینه‌ها در شرایط سخت کنونی به اندازه دوران پیش از کرونا است، تمرین و اجرا کردن یک اثر نمایشی سخت است.

همتی در ادامه سخنان خود یادآور شد: من رشد در تئاتر و شناخته شدنم در این عرصه را مدیون تئاتر «محال هم ممکن است» هستم که سال‌ها پیش در همایش آئین‌های عاشورایی اجرا کردم و این اثر ۷ جایزه گرفت. این نمایشنامه توسط نشر «نیستان» منتشر شده است.

این هنرمند عرصه تئاتر در پایان گفت:: قصد دارم در ایام ماه محرم و صفر فیلم نمایش «محال هم ممکن است» را برای مخاطبان و علاقه مندان در فضای اینترنتی، نمایش دهم.

منبع: مهر

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.