خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توزیع ۴۰ میلیون نسخه کتاب انجیل در سراسر جهان

در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۰ میلیون نسخه انجیل در سطح جهان توزیع شده که یک چهارم از آنها نسخه‌های دیجیتالی بوده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۰ میلیون نسخه انجیل در سطح جهان توزیع شده که یک چهارم از آنها نسخه‌های دیجیتالی بوده است. در مجموع ۱۸۴ میلیارد انجیل از جمله انجیل‌های «عهد جدید» و «چهارگانه» در سطح جهان پخش شده است.

انجیل، کتاب مقدس مسیحیان با فروش بین دو تا سه میلیارد جلد، پرفروش‌ترین کتاب تاریخ بشر اعلام شده است. انجیل به معنی خبر خوش یا مژده است. این کتاب به تمام زبان‌های دنیا ترجمه شده است.

طبق آماری که موسسات نزدیک به کلیسا ارائه کرده‌اند در سال ۲۰۱۹ نیز حدود ۴۰ میلیون نسخه از کتاب انجیل در جهان توزیع شده است.

توزیع انجیل در جهان

در میان ۴۰ میلیون انجیل توزیع شده در سال ۲۰۱۹ انجیل ویژه کودکان و نوجوانان جایگاه ویژه‌ای دارد. طبق آمار ارائه شده در مجموع سه میلیون و ۷۰۰ هزار نسخه انجیل ویژه کودکان و نوجوانان در سراسر جهان توزیع شده است. مصر با یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه جایگاه نخست را در میان کشورها دارد.

اهاب (ایوب) تاناس، رئیس یک انجمن انجیلی در مصر می‌گوید ۴۰ درصد از جمعیت مصر زیر ۱۵ سال سن دارند و این نسل «بچه‌های کلیسای آینده» هستند.

در آلمان هم میان کودکان و نوجوانان بیش از ۲۰۰ هزار نسخه انجیل توزیع شده است. این رقم در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اهمیت روزافزون نسخه‌های دیجیتالی انجیل

عرضه نسخه‌های دیجیتالی کتاب مسیحیان هرگز تا این اندازه رشد نداشته است. سال ۲۰۱۸ نسخه دیجیتالی انجیل ۱۷ درصد بوده اما در سال ۲۰۱۹ از هر چهار انجیل یک نسخه دیجیتالی عرضه شده است.

در مجموع بیش از ۱۰ میلیون نسخه دیجیتالی انجیل در سطح جهان عرضه شده که بیشترین مقدار آن در آمریکای لاتین به زبان‌های پرتقالی و اسپانیایی بوده است. در برزیل بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار انجیل دیجیتالی دانلود شده است.

توزیع انجیل در جهان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.