خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ارائه لایحه ای در لبنان مبنی بر اعلام ۲۴ آوریل به‌عنوان سالروز نسل‌کشی ارمنیان

نماینده حزب کتائب پارلمان لبنان با ارائه لایحه‌ای به مجلس خواستار شد؛ روز ۲۴ آوریل در لبنان، سالروز بزرگداشت یاد و خاطره قربانیان نسل‌کشی ارمنیان و کشتار آشوریان و کلدانیان اعلام شود.

به گزارش ردنا (ادیان‌ نیوز)، الیاس هنکاش، یکی از نمایندگان حزب کتائب پارلمان لبنان اعلام کرده است که لایحه‌ای به مجلس ارائه کرده و خواسته‌اند تا روز ۲۴ آوریل در لبنان، سالروز بزرگداشت یاد و خاطره قربانیان نسل‌کشی ارمنیان و کشتار آشوریان و کلدانیان اعلام شود تا با تأکید بر لزوم احترام به حقوق بشر، نسل جدید و جوانان لبنانی از خطر نژادپرستی آگاه شوند. 

لایحه فوق توسط گروهی از نمایندگان پارلمان لبنان ازجمله هاکوپ باگراتونی نماینده حزب فدراسیون انقلابی ارمنی (داشناکسیون) لبنان و رهبر گروه نمایندگان ارمنی پارلمان لبنان به امضا رسیده است.

لازم به ذکر است که در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ «سامی جمیل»، رهبر حزب کتائب همراه هئیتی، با کمیته مرکزی حزب فدراسیون انقلابی ارمنی (داشناکسیون) لبنان دیدار کرده و لایحه‌ای را که حزب کتائب خواهان ارائه به پارلمان لبنان بود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس این لایحه ۲۴ آوریل باید در لبنان روز بزرگداشت قربانیان نسل کشی‌ها اعلام شود تا بدین وسیله یاد و خاطره قربانیان نسل‌کشی ارمنیان و قحطی در لبنان که در طی آن عده کثیری از ارمنیان، آشوریان، کلدانیان و شیعیان جانشان را از دست دادند، گرامی داشته شود. کمیته مرکزی حزب فدراسیون ارمنی (داشناکسیون) لبنان از این لایحه استقبال کرده و خواست تا پیشنهاد اصلاحات ارائه شده توسط هاکوپ باگراتونی نیز در آن در نظر گرفته شوند.

سامی جمیل گفته بود: «پس از امضای لایحه آن را به مجلس لبنان ارائه خواهیم داد و برای به تصویب رساندن آن با کمیته مرکزی حزب داشناکسیون لبنان و دیگر گروه‌ها و جناح‌های سیاسی همکاری خواهیم کرد».

وی با اشاره به این که ملت لبنان را اقلیت‌های مختلف تشکیل داده‌اند خاطرنشان کرد: اقلیت‌ها و جوامع تشکیل دهنده ملت لبنان از مللی هستند که مورد آزار و شکنجه و بی‌عدالتی واقع‌شده‌اند و آنان هستند که کشور یک پارچه لبنان و حکومت آن را ایجاد کرده‌اند، بنابراین حکومت کشور لبنان نیز به‌پاس ایثارگری‌های این ملل باید به آنان این حق را عطا کند، که روز مختص ملی خود را داشته باشند و یاد و خاطره شهدایی که در طی تاریخ لبنان داشته‌اند و قربانیان ملت خود را گرامی بدارند.

منبع:  موسسه هور

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.