خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر مسیحیان مارونی لبنان: بدون ملاحظات سیاسی به نجات لبنان بشتابید

کاردینال بشاره پطرس الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان روز چهارشنبه با اشاره به انفجار گسترده دیروز در بندر بیروت، از همه کشورهای جهان خواست بدون توجه به ملاحظات سیاسی به نجات پایتخت لبنان بشتابند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از خبرگزاری ملی لبنان،‌ رهبر مسیحیان مارونی لبنان در پیامی اعلام کرد: بیروت شهر ویران شده است گویی به میدان جنگ تبدیل شده است حال آنکه جنگی در کار نیست. ده‌ها زن و مرد لبنانی به شهادت رسیدند. هزاران نفر زخمی شدند. از سوی دیگر دولت نیز با فروپاشی اقتصادی و مالی روبه‌روست و قادر به مقابله با این فاجعه نیست.

وی افزود: کلیسا خود را امروز در برابر مسئولیتی بزرگ می‌بینید که قادر به تحمل آن نیست ولی با افراد آسیب‌دیده، خانواده‌های قربانیان،‌ زخمی‌ها و بی‌خانه‌مان‌ها اعلام همبستگی می‌کند.

رهبر مسیحیان لبنان همچنین از کشورهایی که آمادگی خود را برای کمک به بیروت اعلام کردند، قدرانی کرد و از کشورهای دوست و سازمان ملل خواست که برای نجات بیروت بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی کمک کنند.

وی خواستار ایجاد صندوقی با نظارت سازمان ملل برای توزیع کمک‌ها به لبنان شد.

عصر دیروز سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، بیش از ۱۰۰ کشته و ۴ هزار زخمی بر جای گذاشته است .

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

منبع: ایرنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.