خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اهل سنت در محبت به اهل بیت دست کمی از ما ندارند

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب گفت: اگر اهل سنت را از خودمان بدانیم و با آن‌ها گفت‌وگو کنیم، هفت میلیارد نفر هستیم و اگر بر طبل تفرقه بکوبیم، ۲۵۰ میلیون نفر هستیم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در دیداری که با جمعی از طلاب سیستان و بلوچستان در دانشگاه ادیان و مذاهب داشت، اظهار کرد: باید کاری کنیم که طلاب و علاقه‌مندان، ادیان را کاملاً بشناسند و با آن‌ها تعامل و گفت‌وگو کنند. قرآن کریم می‌فرماید تعالوا الی کلمه سواء بیننا و بینکم. کار ما رد ادیان و یا اثبات بطلان ادیان نیست.

وی با بیان اینکه ما به گفت‌وگو معتقد هستیم؛ ما حتی معتقدیم با داعشی‌ها و وهابی‌ها باید حرف زد، افزود: آیت‌الله سیستانی که یک ایرانی است رمز وحدت عراق است و امام موسی صدر که او هم یک ایرانی است رمز وحدت لبنان است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: اگر اهل سنت را از خودمان بدانیم و با آن‌ها گفت‌وگو کنیم، هفت میلیارد نفر هستیم و اگر بر طبل تفرقه بکوبیم، ۲۵۰ میلیون نفر هستیم.

وی تصریح کرد: بیانیه رسالت ما، معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت(ع) است. ما تأکید بر اهل‌بیت(ع) داریم. اهل‌بیت(ع) نزد اهل‌سنت هم محترم است. ما نیز تلاش می‌کنیم اسلام را بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت(ع) از راه گفت‌وگو و معرفی عالمانه و احترام به دیگران پیش ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین نواب اظهار کرد: توصیه من به طلاب این است که سعی کنند، از همه وقت خود استفاده کنند و در تهذیب نفس بکوشند و سعی کنند به‌روز باشند. حداقل زبان انگلیسی یا عربی را و در بعضی مناطق، اردو را بیاموزند. مذاهب را بشناسند و بدانند که بسیاری از علمای پاکستان در صد سال گذشته نسبت به محبت اهل‌بیت(ع) دست‌کمی از ما نداشته‌اند.

وی با اشاره به سخنرانی مولوی سربازی، امام جمعه چابهار در دانشگاه ادیان و مذاهب، گفت: ما خاک کف پای سگ اهل‌بیت(ع) را طوطیای چشم خود می‌کنیم. استاد ایشان هم کتابی نوشته است درباره توسل و تبرک و زیارت و شفاعت که به زودی از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر خواهد شد. لذا باید در مناطقی مثل سیستان و بلوچستان، و بلکه جهان اسلام، برادری را گسترش دهند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تأکید کرد: باید ملاقات بین استادان شیعه و سنی و طلاب شیعه و سنی برقرار شود و کسی نیز شما را منع نمی‌کند. مصلحت جهانی این است که همه ادیان با یکدیگر همکاری کنند؛ دنیا پر از مفسده است و ما باید بر روی مشترکات تأکید کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.