خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نظرسنجی| اعتقادات مذهبی برای اکثریت انسان ها مهم است

نظرسنجی جدید موسسه پیو نشان می دهد برای نیمی از جمعیت جهان، خداوند و اعتقادات مذهبی نقش مهمی دارند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نظرسنجی جدید موسسه پیو نشان میدهد برای نیمی از جمعیت جهان، خداوند و اعتقادات مذهبی نقش مهمی دارند. مردم در کشورهای در حال توسعه، نسبت به کشور های صنعتی، بیشتر به ارتباط خداوند با ارزش های اخلاقی باور دارند.

بر اساس این نظرسنجی ۵۳ درصد شرکت کنندگان گفته اند که عبادت جزء امور روزمره شان است. نتایج این نظرسنجی روز دوشنبه (۲۰ جولای ۲۰۲۰) در واشنگتن منتشر شده است. شمار کسانی که در این نظر پرسی دین را در مجموع مهم خوانده اند، حتی به ۶۲ درصد می رسد.

اما ۵۱ درصد از شرکت کنندگان گفته اند که عقیده به وجود خداوند در انجام عمل اخلاقی مهم نیست.

بر اساس این نظرسنجی، در کشور هایی با درآمد سرانه کم، مثل کینیا، فیلیپین و اندونزیا، تقریباً ۱۰۰ درصد از شرکت کنندگان گفته اند که بین ارزش های اخلاقی و خداوند رابطه مستقیم وجود دارد.

این رقم برعکس در کشور های صنعتی مانند سوئد (۸ درصد) و فرانسه (۱۵ درصد) به طور قابل توجهی کمتر بوده است. در میان کشور های اروپای غربی، آلمان با ۳۷ درصد، بالاترین میزان را داشته است.

نتایج این تحقیق نشان میدهد ۳۷ درصد مردم روسیه معتقدند بین باور به خداوند و ارزش های اخلاقی ارتباط وجود دارد. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۰۲، حدود ۱۱ درصد بیشتر است.

در در اوکراین نیز ۵۰ درصد مردم به ارتباط بین خداوند و ارزش های اخلاقی باور دارند، و این رقم در همین مدت مشابه برعکس ۱۱ درصد کاهش یافته است.

در این نظرسنجی حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر در ۳۴ کشور جهان شرکت کرده اند.

منبع: یورونیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.