خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: بیایید همگی برای آرامش روح جان‌باختگان انفجار بندر بیروت و بازماندگانشان دعا کنیم

پاپ فرانسیس برای قربانیان انفجار گسترده بیروت که موجب کشته و زخمی شدن هزاران تن و نابودی بخش های بزرگی از این شهر شد، دعا و آرزوی آمرزش و آرامش کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ پاپ فرانسیس در طی یک مراسم هفتگی که در روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود، برای مردم کشور لبنان به دلیل وقوع حادثه‌ی انفجار در عصر سه‌شنبه در بندر بیروت دعا کرد. پاپ درباره این حادثه این‌طور سخن گفت:

«دیروز در لبنان، در نزدیکی بندر واقع در بیروت، انفجار عظیم و گسترده‌ای رخ داد که موجب جان باختن ده‌ها نفر شد. علاوه بر کشته شدن چند تن در این حادثه، هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند و خرابی‌های عظیم و زیان‌های جبران‌ناپذیری هم به بار آمده است. بیایید همگی برای آرامش روح جان‌باختگان این حادثه‌ی تلخ و بازماندگانشان دعا کنیم.

همچنین برای کشور لبنان دعا کنیم تا بتواند با تمام نیرو و پشتوانه‌ی اجتماعی، سیاسی و مذهبی خود با این حادثه‌ی دردناک و غم‌انگیز مواجه شود و با کمک مردم سایر کشورهای جهان با ملیت‌ها ادیان مختلف، بر این بحران عمیق به وجود آمده غلبه کند.»

انفجار بیروت
انفجار گستردۀ بندر بیروت – لبنان

پس از انفجار عظیم و سهمگین عصر سه‌شنبه که در بیروت پایتخت لبنان به وقوع پیوست، در این کشور عزای عمومی برپا شد. در پی این حادثه بیش از ۱۳۰ نفر کشته شده و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند. هنوز بین مردم و مسئولین این وحشت برجاست که به احتمال زیاد عده‌ای هنوز در زیر آوار مانده و گیر افتاده‌اند؛ که البته با شدت زیاد انفجار و آتش‌سوزی در این ناحیه، احتمال زنده بودن افراد حبس شده در زیر آوار تقریباً صفر است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده منابع محلی، علت وقوع این انفجار انبار کردن مقداری زیادی آمونیوم نیترات که جزو مواد منفجره محسوب می‌شود، در نزدیکی بندر این شهر می‌باشد.

ترجمه: ادیان نیوز (ردنا)

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.