خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محرم و کرونا| نامه جمعی از پزشکان به مراجع تقلید

یادداشتی از مهراب صادق نیا:

شماری از پزشکان به مراجع محترم تقلید نامه نوشته و از آن‌ها خواسته‌اند که مردم را از حضور در مجلس سوگواری محرم پرهیز دهند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در برخی خبررسان‌ها آمده بود که شماری از پزشکان به مراجع محترم تقلید نامه نوشته و از آن‌ها خواسته‌اند که مردم را از حضور در مجلس سوگواری محرم پرهیز دهند. در این نامه آمده است:

برگزاری هرگونه اجتماعات ازجمله مجالس عمومی عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا… الحسین علیه‌السلام، راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و توزیع غذای نذری قطعاً و یقیناً باعث افزایش شمار مبتلایان و مرگ هم‌میهنان خواهد شد.

در این نامه از مراجع تقلید، علما و روحانیان، مداحان و مبلغان مذهبی سراسر کشور درخواست شده است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فقه پویای جعفری، عموم عزاداران حسینی را از برگزاری مجالس حضوری پرهیز دهند و از مرگ صدها عزادار حسینی پیش‌گیری فرمایند.

منطق فقه، از دیرباز تقلید در احکام است و نه موضوعات. فقیهان در تشخیص مصادیق، هم خود به کارشناسان رجوع کرده‌اند و هم مقلدانشان را به آن‌ها ارجاع داده‌اند. این که «حضور در مجالس سوگواری امام حسین علیه‌السلام» در فراگیری بیش‌تر بیماری کرونا مؤثر است یا نه، به نظر کارشناسان پزشکی بستگی دارد و این نامه به معنای اعلام نظر کارشناسان است.

این نامه، فقه و نهاد مرجعیّت و مدّاحی را، نسبت به بحرانِ احتمالی بیماری بعد از محرم و صفر، در وضعیّتِ پاسخ‌گویی قرار می‌دهد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.