خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هدیه‌ای از طرف خدا؛ نماینده سابق پارلمان اسرائیل، انفجار بیروت را جشن گرفت

عضو پیشین پارلمان اسرائیل بعد از اینکه انفجار فاجعه‌بار بندر بیروت را در صفحه فیسبوک خود «هدیه‌ای از طرف خدا» خواند با عکس العمل گسترده‌ای از طرف کاربران رسانه اجتماعی روبرو شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از نیوزویک، عضو پیشین پارلمان اسرائیل بعد از اینکه انفجار فاجعه‌بار بندر بیروت را در صفحه فیسبوک خود «هدیه‌ای از طرف خدا» خواند با عکس العمل گسترده‌ای از طرف کاربران رسانه اجتماعی روبرو شد.

«موشه فلین»، رهبر حزب راست‌گرای اسرائیل، بعد از ظهر پنج‌شنبه سعی کرد این پست را از فیسبوک حذف کند. چنانچه اسکرین‌شات پیام‌ها نشان می‌دهد فلین روز چهارشنبه این پست را اشتراک‌گذاری کرد. اسکرین‌شات‌ها از طریق رسانه‌های خبری منتشر شد و کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز همراه با نقد و انتقادهای زیاد آن را توییت کردند.

طبق گفته ناظر خاورمیانه، «فلین» در فیسبوک خود نوشته است؛ امروز مانند جشن TuB’Av و روز خوشحالی است، و ما این را مدیون لطف زیاد خداوند و نوابع و قهرمانانی هستیم که این جشن خارق‌العاده را به افتخار روز عشق برای ما سازماندهی کردند لازم به ذکر است B’Av یک جشن یهودی شبیه به والنتاین است.

براساس این گزارش وی در ادامه پست خود نوشته است؛ ما شاهد انفجار و آتش بزرگی از بندر بیروت بودیم. علت این انفجارها تصادف صنعتی نبوده و به یک رادیوی محلی گفته شده که اگر اسرائیل در آن نقشی داشته  باید به این اتفاق افتخار کند.

اسرائیل هرگونه نقشی در این حادثه را انکار کرده است؛ روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طی یک ملاقات با پارلمان اسرائیل گفت «نه با مردم لبنان و نه با مردم ایران مشکلی نداریم، و مشکل ما با دولت آنهاست.

ده‌هاست که تنش‌های سیاسی متعددی بین اسرائیل و لبنان وجود دارد و نهایتا تشدید تنازعات موجب جنگ ۲۰۰۶ لبنان شد.

فلین یک روز بعد از دو انفجاری که موجب آسیب شدید به پایتخت لبنان شد و موجب کشته شدن حداقل ۱۰۰ نفر و زخمی شدن ۵۰۰۰ نفر شد این پست را بصورت آنلاین منتشر کرد. اسرائیل، سوریه، ایران و ایالات متحده به لبنان پیشنهاد کمک دادند.

علت انفجارها هنوز توسط مقامات لبنانی تحت بررسی است. نخست وزیر کشور حسن دیاب علت انفجار دوم را که به مراتب از انفجار اول بزرگتر بود به ۲۷۵۰ تن آمونیوم نیترات نسبت داد که از سال ۲۰۱۴ در بندر انبار شده است. آمونیوم نیترات در دمای بالا می‌تواند منجر به انفجار شدید شود. ویدئوهای انفجار نشان دهنده آتش شدید و گسترده ای هستند که در اوایل شب در بندر آتش تولید می‌کند.

انفجاری که در پی آن رخ داد به اندازه یک زمین لرزه ۳.۳ ریشتری بیروت را لرزاند. شواهد در قبرس که ۱۵۰ مایل از پایتخت لبنان فاصله دارد انفجار را در عرض مدیترانه شنیده‌اند.

کاربران رسانه اجتماعی پاسخ فلین به این رخداد را محکوم کردند و در بخش کامنت‌های فیسبوکش و توییت‌های مستقل زیادی این عکس‌العمل او را مورد مذمت قرار دادند. خیلی‌ها این پوست را «نفرت‌انگیز» توصیف نمودند.

کاربر توییتر، لیاک حکیم روز پنجشنبه در توییتر خود نوشت «چگونه موشه فلین به خود اجازه می‌دهد چنین فاجعه را که در بیروت رخ داده است جشن بگیرد بدون اینکه با عواقبی روبرو شود؟ باید اقدامی در این باره اخذ شود».

تمیر فریدمن توییت کرد که فلین «نماینده اسرائیل نیست» و افزود «همه ما باید این گونه سخنان را از جانب خود محکوم کنیم».

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.