خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیانیه حزب‌الله و جنبش امل درباره برگزاری مراسم محرم

حزب‌الله و جنبش امل از مردم خواستند با توجه به رهنمودهای مراجع دینی، مراسم محرم را در خانه و با استفاده از برنامه‌های تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حزب‌الله و جنبش‌ امل با صدور بیانیه‌ای مشترک از همه مردم این کشور خواستند که به توصیه‌ها و تأکیدات مراجع دینی درباره عدم برگزاری مراسم عزاداری عاشورا در خارج از خانه با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا عمل کنند.

در این بیانیه آمده است: امسال و با توجه به توصیه‌ها و تأکیدات مراجع دینی برای برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری امام حسین‌(ع) از سوی محبان و دوستداران آن حضرت، باید به خاطر بیماری کرونا که سراسر دنیا را فرا گرفته،‌ همه دستورالعمل‌ها بهداشتی و پزشکی رعایت شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: از آنجا که کرونا طی روزهای اخیر در لبنان شیوع گسترده یافته و به تهدیدی جدی برای سلامت افراد و کل جامعه تبدیل شده،‌ رهبران جنبش امل و حزب‌الله این موضوع را بررسی کردند و تصمیم گرفتند مراسم عزاداری حسینی امسال با رعایت شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به شرایط زیر انجام شود:

۱- مراسم عزاداری در خانه‌ها و از طریق رسانه‌ها انجام شود؛ به نحوی که مجالس عزاداری در طول شبانه‌روز از تلویزیون پخش شود.

۲- علما، مبلغان و خطیبان منبرهای حسینی از شبکه‌های اجتماعی‌ برای انتقال پیام کربلا و مجالس حسینی به همگان حداکثر استفاده را بکنند.

۳- عزاداران برای نشان دادن مشارکت فعال خود در ایام عزاداری امام حسین، نمادهای سوگواری مانند پارچه‌های سیاه که نشانه حزن و اندوه است، نصب کنند و کارهایی از این قبیل انجام دهند.

۴-  از برگزاری تجمعات و مجالس‌ عمومی و دسته‌های عزاداری و هر آنچه باعث ازدحام و شلوغی شود، به نحوی که سلامت عزاداران را به خطر بیندازد،‌ اجتناب شود.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.