خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جای خالی «فرقه تروریستی فتو» در گزارش سالانه آزادی مذهبی ۲۰۱۹ آمریکا

در گزارش سالانه آزادی مذهبی ۲۰۱۹ آمریکا به فرقه تروریستی فتو اشاره‌ای نشده است در حالی که به نقض آزادی مذهبی در حدود ۲۰۰ کشور در یک سال گذشته پرداخته شده است.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از وب سایت رسمی موسسه رادیو تلویزیون ترکیه، وزارت امورخارجه ایالات متحده در گزارش سالانه آزادی مذهبی ۲۰۱۹ خود به فرقه تروریستی فتو اشاره‌ای نکرده است.

در بیست و دومین بند این گزارش به نقض آزادی مذهبی در حدود ۲۰۰ کشور در یک سال گذشته پرداخته شده است. بر اساس اطلاعات منابع دیپلماتیک، واشنگتن از ذکر نام فتو در گزارش امسال خود اجتناب کرده است.

در شماره قبلی این گزارش، نام “فتح الله گولن” رهبر فرقه تروریستی فتو در سه جا ذکر شده بود. در گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا که در ماه مارس امسال منتشر شده نیز ۳۷ بار به فتو اشاره شده است.

گفتنی است حامی آقسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز در واکنش به گزارش سالانه آزادی مذهبی ۲۰۱۹ وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: «ترکیه بدون هیچ گونه تبعیضی از آزادی‌های مذهبی تمام شهروندان خود حمایت می‌کند و با اقدامات عملی برای توسعه آن‌ها ادامه می‌دهد. در ترکیه پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کمال آرامش و دوستی در کنار هم زندگی می‌کنند».

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.