خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مرحوم موسویان فقیه و مجتهد در اقتصاد اسلامی بود

آیت الله رشاد با بیان اینکه مرحوم موسویان فقیه و مجتهد در اقتصاد اسلامی بود، گفت: حوزهای علمیه باید در باب خاص مجتهد تربیت کند تا اینکه برای جامعه مفید واقع شوند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیت الله علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان که به صورت مجازی برگزاری شد، با اشاره شخصیت والای علمی و اخلاقی این مرحوم فقید گفت: حجت الاسلام و المسلمین موسویان از پیشکسوتان و اعضای هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده و درگذشت وی سبب تأثر و تألم اینجاب شده است.

آیت الله رشاد ضمن قدردانی از رهبر انقلاب و تمام نهادهایی که پیام تسلیت برای این مرحوم فقید صادر کرده اند، گفت: در دوران بستری دفتر رهبر معظم انقلاب خواستار مراقبت و پرستاری بیشتر از وی در بیمارستان شده اند و همچنین دستور دادند که این مرحوم فقید در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شود.

وی استاد موسویان را فقیه و مجتهد در فقه اقتصاد اسلامی توصیف کرد و افزود: ایشان فردی دانشمند، اندیشمند و دغدغه مند بوده است؛ نظریه های و ایده های نوین و نوآوری در نظام پولی، بانکی را ارائه کرده و همچنین دغدغه حل مسائل مالی و اقتصادی کشور را داشته است.

آیت الله رشاد با بیان اینکه این مرحوم فقید شخصیت شاخص و الگوی برای مراکز علمی و حوزه های علمیه کشور است، گفت: جامعه علمی به شخصیتی همچون این استاد نیاز دارند تا بتوانند تحولی در دانش اقتصادی و علوم اسلامی تحول ایجاد کند و همچنین حوزه های علمیه افرادی همچون او را تربیت کنند که مجتهد و متخصص در یک موضوع و باب خاص علمی بوده تا بتوانند عرصه های مختلف نظام اسلامی صاحب نظر و ایده باشند.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: نظریه های علمی حجت الاسلام والمسلمین موسویان گره گشای در حوزه پولی، مسائل مالی، نظام بانکی و اقتصادی کشور بوده است و تمام دولتمردان و مجلسی ها از نظریات و ایده های نوین وی در نظام بانکی و اقتصادی بهره های فراوان برده اند.

آیت الله رشاد خواستار تدوین نکوداشت نامه شایسته برای این مرحوم شد و گفت: آثار، تألیفات و ویژگی های شخصیت علمی و اخلاقی حجت الاسلام والمسلمین موسویان در کتابچه ای جمع آوری و به جامعه علمی کشور معرفی شود.

منبع: رسا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.