خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیخ الحدیث مولوی عبدالرحمن: اهل‌ سنت هستیم نه وهابی

زمانی مدرسه دارالعلوم دیوبند مرکز مبارزه با استعمار انگلیس بوده است. روباه پیر فرنگ (انگلیس) برای ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان هند و رهبران دیوبندیه، ما را وهابی معرفی کرد.

ردنا (ادیان نیوز) – شیخ الحدیث مولوی عبدالرحمن: زمانی مدرسه دارالعلوم دیوبند مرکز مبارزه با استعمار انگلیس بوده است. روباه پیر فرنگ (انگلیس) برای ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان هند و رهبران دیوبندیه، ما را وهابی معرفی کرد، در حالی‌که ما کتباً اعلام می‌کنیم که سنی حنفی هستیم تا شاید در این مقطع زمان حساس که وحدت کلمه در مقابل استکبار جهانی، از اوجب واجبات است، بتوانیم بدین‌وسیله دست تفرقه‌افکنان را کوتاه نموده و در برابر جهان‌خواران و استعمارگران کنونی، گام به گام با سایر فرق اسلامی حرکت کرده و در یک کلمه بگوییم که ما وهابی نیستیم! بلکه سنی حنفی و در خط مشی سیاسی علیه استکبار و استعمار پیر می‌باشیم و در خطّ تفکّر علماء مبارز دارالعلوم دیوبند هستیم و در هر فرصت مقتضی، همراه با برادران مسلمان خود علیه دشمنان مشترک اسلام و مسلمین، آماده مبارزه هستیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.