خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیا جو بایدن ، آنگونه که ترامپ می‌گوید، دشمن خداست؟

ترامپ در یک سخنرانی در کلیولند جو بایدن را ضد خدا خواند و گفت اگر بایدن در این انتخابات رأی بیاورد آمریکایی بدون دین خواهد ساخت و به خدا و کتاب مقدس آسیب خواهد زد این در حالی است که در همان روز معاون سابق باراک اوباما در صحبت‌های خود با رأی‌دهندگان دین‌دار، به‌ویژه سیاه‌پوستان پروتستان که بخش مهمی از حزب دموکرات را شکل می‌دهند، به آیاتی از انجیل اشاره می‌کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جو بایدن طی جلسه مجازی برگزارشده توسط مجمع ملی باپتیست‌های ترقی‌خواه که یک گروه عمدتاً پروتستان است، انگیزه شکل‌گیری این مجمع را «صدایی برای ایجاد تغییرات، جنبش ایمان و امید و ایجاد جایگاهی برای نوازندگان طبل عدالت» دانست.

بایدن که مسیحی کاتولیک است، پس‌ازآن با نقل قسمت‌هایی از انجیل برای حل مشکلات پیش روی آمریکا دعا و ابراز امیدواری کرد.

پیش از سخنان بایدن که از قبل ضبط شده بود جیمز کلیبرن، نماینده دموکرات کنگره و رئیس اکثریت مجلس نمایندگان سخنرانی خود را ادا و از ریاست جمهوری بایدن حمایت کرد.

او از کسانی است که در جذب رأی دین‌داران آفریقایی آمریکایی ایالت کارولینای جنوبی به بایدن در انتخابات اولیه کمک بسیاری کرده است.

کلیبرن در سخنانش انتخابات پیش رو را دومین انتخابات مهم برای رنگین‌پوستان پس از انتخابات آمریکا -که منجر به ریاست جمهوری آبراهام لینکلن شد- دانست.

او همچنین گفت: اگر ما نتوانیم به نتیجه درستی در انتخابات نوامبر برسیم، نتیجه همه زحماتی که سال‌ها برای آن ازخودگذشتگی کردیم معکوس خواهد شد.

همچنین پیش‌ازاین جلسه اندرو بیتس، سخنگوی کارزار انتخاباتی جو بایدن در مصاحبه با سی.ان.ان. ضمن رد ادعای ترامپ درباره جو بایدن و مذهب به این نکته تأکید کرد که باور دینی بایدن نقطه مرکزی هویت او است.

بیتس با اشاره به واقعه سرکوب معترضان در اطراف کلیسای سنت جان هنگام حضور ترامپ گفت: دونالد ترامپ تنها رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست که در دوران او در مقابل تظاهرات اعتراض‌آمیز امریکایی‌ها از گاز اشک‌آور استفاده شده است و یک کشیش به خاطر کمک به معترضین از کلیسا بیرون شده است. او این‌گونه کلیسا را مورد بی‌احترامی قرار می‌دهد و همچنین از انجیل برای گسترش دیدگاه‌های کلبی‌مآبانه خود و ایجاد نفاق و تفرقه درمیان مردم در دوران بحران استفاده می‌کند.

کارزار انتخاباتی بایدن که اخیراً یک مدیر تبلیغاتی جدید در حوزه امور دینی به تیم خود افزوده است، در نظر دارد به برگزاری برنامه‌ها و مصاحبه‌های انتخاباتی ویژه دین‌داران ادامه دهد. همچنین ژیل بایدن، همسر جو بایدن قرار است در پویش ملی «معتقدان برای بایدن» که به هدف جذب رأی‌دهندگان مذهبی ایجاد شده است سخنرانی کند.

منبع: دین آنلاین

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.