خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اکثر مسیحیان استرالیا با مرگ آسان یا اتانازی موافقند

بر اساس پژوهش جدید طرفداران مرگ آسان در کویینزلند استرالیا، مسیحیان از فرقه های مختلف در این ایالت با تصویب قانون مرگ آسان یا اتانازی موافق هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کمیسیون اصلاح قانون کویینزلند قرار است پیش نویس قانون اتانازی یا مرگ آسان را بعد از انتخابات ماه اکتبر به دولت جدید تقدیم کند.

برخی از رهبران دینی به خصوص اسقفان کاتولیک و برخی گروه های مدنی با طرح این قانون در کویینزلند به هر شکل مخالف هستند و آن را در تضاد با اصول مذهبی می دانند.

اما تحقیقات جدید موسسه YouGov و کلو جونز تراست نشان می دهد نظر مسیحیانی که به کلیسا می روند الزاما با رهبران دینی آنها یکی نیست و بیشتر این افراد موافق تصویب چنین قانونی هستند.

بر اساس ارای نظرسنجی در ماه فوریه، ۷۰ درصد از مسیحیان کویینزلند انتخاب مرگ آسان یا اتانازی را حق افرادی می دانند که به بیماری صعب العلاج مبتلا هستند یا در مراحل سخت بیماری خود هستند؛ بر اساس این قانون پزشکان میتوانند با تجویز دارو فرآیند مرگ را تسریع کنند.

۱۲ درصد گفته اند در این باره مردد هستند و ۱۱ درصد دیگر نیز با چنین قانونی مخالفند.

بر اساس این نظرسنجی ۶۸ درصد کاتولیک، ۷۹ درصد از پروتستانها و ۸۳ درصد از اعضای کلیساهای متحد و پریسبیترین ها و ۵۷ درصد از فرق دیگر مسیحی با تصویب قانون مرگ آسان موافق هستند.

منبع: گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.