خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خلیفه ارامنه تهران در گذشت آیت الله تسخیری را تسلیت گفت

خلیفهٔ ارامنه تهران درگذشت آیت‌الله تسخیری را به محضر حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و خانوادهٔ محترم ایشان علی‌الخصوص برادر مرحوم تسخیری، رئیس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها تسلیت گفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اسقف اعظم سیبوه سرکسیان، خلیفه ارامنه تهران درگذشت آیت‌الله تسخیری را به محضر حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و خانوادهٔ محترم ایشان علی‌الخصوص برادر ارجمند مرحوم جناب آقای دکتر محمدمهدی تسخیری رئیس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها تسلیت گفت.

پیام تسلیت اسقف اعظم به شرح ذیل است؛

حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای
رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران

سلام‌علیکم؛
با نهایت تأثر و تأسف اطلاع یافتیم که مجتهد فقید و برجسته آیت‌الله محمدعلی تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب و مشاور رهبری در امور جهان اسلام در ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ دار فانی را وداع گفتند.

ایشان در طول زندگی پربار خود خدمات ارزشمند فراوانی را در راستای هم‌اندیشی و ایجاد تفاهم در میان ادیان و فرق مختلف ایرانی ارائه نمودند به‌طوری که ضمن رابطه‌ای بسیار صمیمی و عمیق با جامعه مسیحی ارامنه گریگوری ایران در طی سالیان متمادی با حضور در مجامع بین‌المللی مختلف در ایران، لبنان و حوزه مسیحی آنطیلیاس، ژنو و قطر دوستی و مودت عمیق خود را عملاً اثبات نمودند.

این‌جانب می‌بایست اعلام دارم که در طی ۳۰ سال گذشته با مرحوم دوستی و رابطه‌ای بس عمیق، صمیمی و خالصانه‌ای را داشته‌ام.

این ضایعه دردناک را برحضرتعالی و خانوادهٔ محترم ایشان تسلیت گفته و علو درجات و مغفرت را از خداوند متعال برای روح بلند ایشان و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارم.
دعاگــو
اسقف اعظم سیبوه سـرکیسیان
خلیفـه ارامنـه تهـران

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.