خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هفت زنگ بیداری که خواب ﺧرافات چندین هزارساله را برهم زده‌اند

دانش بخشیدنی نیست بلکه آموختنی است و راه پیشرفت از کتابخانه ها می‌گذرد؛ برای همین است که در جهان سوم که ناامنی فراوان است، امن‌ترین مکان برای عنکبوت ها، کتابخانه‌ها هستند.

ردنا (ادیان نیوز) – هفت زنگ بیداری که خواب ﺧرافات چندین هزارساله را برهم زده‌اند:

ﺍﻭﻟﯿﻦ زنگ ﺭﺍ ﮐﻮﭘﺮﻧﯿﮏ در ۱۵۵۰ میلادی ﻧﻮﺍﺧﺖ. ﺍﻭ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ «ﺯﻣﯿﻦ ﻣﺮﮐﺰ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ» ﻧﯿﺴﺖ بلکه ﺳﯿﺎﺭه‌ﺍﯼ ﮐﻮﭼﮏ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﺮﺩ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻣﯽ‌چرخد.

دومین زنگ را نیوتن در ۱۷۰۰ میلادی نواخت: او نشان داد که هیچ نیروی غیبی و هوشمندانه‌ای موجب سقوط اجسام و حرکت سیارات و شهاب‌ها و کهکشان ها نمی‌شود، بلکه تمام اینها به سبب نیروی جاذبه است.

سومین زنگ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻭﯾﻦ در ۱۸۵۰ میلادی ﻧﻮﺍﺧﺖ: او ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﻪ خود را «ﺍﺷﺮف ﻣﺨﻠﻮﻗﺎﺕ» می‌نامید، نشان ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺍﺧﺘﻼﻓﯽ ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺮ ﺟﺎﻧﺪﺍﺭﺍﻥ ندارد و در اثر تغییر و تکامل موجودات دیگر به وجود آمده است.

چهارمین زنگ را نیچه در ۱۹۰۰ میلادی نواخت. او گفت: هیچ نجات دهنده‌ی غیبی وجود ندارد. تنها انسان است که می‌تواند حاکم بر سرنوشت خود باشد.

پنجمین زنگ ﺭﺍ ﻓﺮﻭﯾﺪ در ۱۹۲۰ میلادی ﺯﺩ: ﺍﻭ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ عقل کل نیست؛ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻭ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﺑﺸﺮ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﻥ علم و شناخت اوست. فروید تابوی سکس را نیز شکست و ثابت کرد که سرکوب جنسی منشاء بسیاری از بیماری ها و ناهنجاری هاست.

ششمین زنگ را راسل در ۱۹۵۰ میلادی نواخت. او به ما آموخت: «از اینکه عقیده ای متفاوت با اکثریت داشته باشید نترسید. بسیاری از عقاید که امروز مورد قبول اکثریت‌اند، زمانی مورد مخالفت اکثریت مردم بوده اند. اگر صدها میلیون نفر هم عقیده احمقانه ای داشته باشند، باز هم آن عقیده احمقانه است.»

کرونا؛ هفتمین زنگ بیداری بشر

هفتمین زنگ را ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ نواخت. کرونا به ما آموخت که «دوران معجزه و مدعیان» سپری شده است و تنها راه «رفاه و تندرستی» انسان، علم و دانش اوست همچنین به ما آموخت که ستایشگاه و حرم و معبد، رهبران دینی و هیچ نیروى غیبى دیگری نمی توانند معجزه کنند و جایگزین علم و دارو شوند! هیچ بیمار کرونایی در معبد و حرم بستری نشد، بلکه به بیمارستان و مرکز «علم پزشکی» روانه شد.

دانش بخشیدنی نیست بلکه آموختنی است و برای همین است که خیلی‌ها از آن گریزانند چون یاد گرفتن برایشان مشکل است؛ راه پیشرفت از کتابخانه ها می‌گذرد. برای همین است که در جهان سوم که ناامنی فراوان است، امن‌ترین مکانها برای عنکبوت ها، کتابخانه‌ها هستند.

زنگها را کوپرنیک و داروین و… سالهاست که نواخته اند، اما بسیاری در برابر بیدار شدن هنوز هم از خود مقاومت نشان می دهند. خوشبختانه، با پیشرفت علم و به دنبال آن اختراع اینترنت و راهکارهای پرشتاب خبررسانی، «انقلاب فکری» نوینی در جهان آغاز گشته و ملت های بیشتری بیدار گشته‌اند.

منبع: کانال مطالعات آمریکا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

1 نظر
  1. مبلغ دهقی می گوید

    سلام علی من اتبع الهدی این زنگ ها که گفتید همه زنگ زده وپوسیده است ودر غرب نادرستی ان ثابت شده اکنون این افکار پوسیده را چرا مانند ویروس همه جا پخش می کنید وچیزی که واکسن دارد راچرا باید از راه شفا ومعجزه در خواست کرد گرچه خاصیت ان واکسن هم از خداس ومکانیسم تاثیر ان مانند معجزه است اگر می خواهی تاثیر قدرت های ماورایی را بفهمی به تو می گویم : این را بدان من تورا واگذار کردم وحواله دادم به آن آقایی که وقتی تیر به مشک او زدنند درکربلا سخت متحیر شد بطوری که نه راه پیش داشت نه راه پس نه آب داشت تا به خیمه ببرد نه دست داشت که برگردد واز فرات آب بردارد اوساقی لب تشنگان وعموی سکینه اباالفضل العباس بود من تورا به او واگذار کردم. ای پسر ام البنین به حضرت سکینه قسمت می دهم که به روش خود جواب اورا بدهی الغوث الغوث الغوث االساعه الساعه الساعه العجل العجل العجل