خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بی طرفی ؛ تنها راه نجات در لبنان

اسقف اعظم مارونی های لبنان با ارائه راهکاری برای نجات کشور گفت: بی طرفی تنها راه نجات در لبنان است؛ سیستم بی طرفی، وحدت ارضی و مردمی لبنان را نجات می دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بشاره پطرس راعی، اسقف اعظم مارونی های لبنان از راهکار خود برای نجات این کشور موسوم به «یادداشت لبنان و بی طرفی فعال» رونمایی کرد.

وی با اشاره به اینکه این یادداشت ساده و سریع است، به تشریح عبارت «بی طرفی فعال» پرداخت و اظهار کرد: این بی طرفی حاوی ابعادی است که عنصر اول آن، عدم ورود لبنان به ائتلاف ها، درگیری های سیاسی، جنگ های منطقه ای و بین المللی و جلوگیری از کشورها برای دخالت در امور داخلی لبنان و یا تسلط بر آن و اشغال آن است.

وی با اشاره به اینکه عنصر دوم این ایده، همراهی لبنان با مسائل حقوق بشر، آزادی ملت ها به ویژه امور عربی است که بر سر آن نوعی اجماع بین المللی وجود دارد و به این طریق لبنان به دفاع از حق مردم فلسطین در لبنان ادامه می دهد، تصریح کرد: لبنانِ بی طرف می تواند رسالت خود را در محیط عربی به انجام برساند.

رهبر مارونی های لبنان با اشاره به اینکه ویژگی بارز لبنان کثرت گرایی مذهبی و فرهنگی است و همین موضوع باعث می شود که به سرزمین گفتگو میان ادیان و فرهنگ ها تبدیل شود، خاطرنشان کرد: بعد سوم ایده بی طرفی فعال، تقویت دولت لبنان و قدرتمند کردن ارتش و نهادهای آن است تا بتواند از یک طرف امنیت داخلی خود را تامین کند و از طرف دیگر به هر گونه تجاوز چه از جانب اسرائیل و از جانب هر طرفی دیگر پاسخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه منشور اتحادیه عرب در سال ۱۹۴۵ میلادی بر این موضوع تاکید دارد که لبنان عنصر همبستگی میان اعراب است نه عنصر تجزیه، بیان کرد: تنها راه نجات در لبنان بی طرفی است؛ سیستم بی طرفی، وحدت ارضی و مردمی لبنان را نجات می دهد.

این مقام دینی لبنانی در ادامه از سازمان ملل خواست سیستم بی طرفی را جهت ایجاد راه حلی درباره موضوع پناهجویان فلسطینی و آوارگان سوری تصویب کند.

منبع: شفقنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.