خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عامل کشتار مسلمانان نیوزیلند با خانواده قربانیان رو‌دررو می‌شود

مقامات نیوزیلندی قصد دارند قاتل مسلمانان کشته شده دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ، را با خانواده قربانیان روبرو کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، برنتون، تارانت سفیدپوست افراطی استرالیایی که یک سال و نیم پیش با حمله به دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ نیوزیلند، ۵۱ مسلمان را کشته بود، با خانواده قربانیان این حمله تروریستی روبرو خواهد شد. به نظر می‌رسد دادگاه این تروریست را به حبس ابد محکوم کند.

دادگاه اجازه داده تا برخی خانواده قربانیان دو مسجد شهر کرایست چرچ از روز دوشنبه به مدت چهار روز در صحن دادگاه حضور داشته باشند تا از نزدیک شاهد روند محاکمه باشند.

تارانت در یک زندان امنیتی با محافظت شدید نگهداری می‌شود و انتظار می‌رود با ماموران امنیتی زیادی وارد صحن دادگاه شود.

کشتار مسلمانان شهر کرایست چرچ تاثیرات عمیقی روی نیوزیلند گذاشت و این بزرگترین کشتار تاریخ در نیوزیلند باعث عوض شدن قوانین حمل سلاح در این کشور شد.

مقامات نیوزیلندی ملاحظاتی را برای حضور این تروریست در دادگاه در نظر دارند چرا که او در دفعات پیش از دادگاه برای ارسال پیام و همچنین بیان دیدگاه‌های نژادپرستانه خود استفاده می‌کرده است.

منبع: شفقنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.