خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دولت کره جنوبی متهم به آزار و اذیت اعضای کلیسا شد

کلیسای محافظه کار کره جنوبی حکومت این کشور را متهم به آزار و اذیت اعضای این کلیسا به بهانه انتشار ویروس کرونا کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کلیسای محافظه کار کره جنوبی حکومت این کشور را متهم به آزار و اذیت اعضای این کلیسا به بهانه انتشار ویروس کرونا کرده است.

رهبران این کلیسای می گویند حکومت کره کلیسا را متهم می کند تا ضعف خود را در کنترل این بیماری به پای کلیسا بنویسد.

در روزهای اول گسترش ویروس کرونا، دولت کره فرقه مذهبی مسیحی شین چی اونجی را متهم به گسترش ویروس در سراسر کشور کرده بود و رهبر مذهبی این فرقه را دستگیر کرد.

اکنون این کلیسا نه تنها حکومت را متهم می کند که این کلیسا را قربانی بی کفایتی خود کرده است بلکه این ادعا را نیز مطرح می کند که حکومت کره جنوبی به بهانه کرونا در پی آزار و تعقیب اعضای این فرقه و بدنام کردن و بی اعتبار کردن آنها در جامعه است.

دولت محلی شهر سئول پایتخت کره‌جنوبی در ماه های نخست شیوع کرونا به دادستانی شکایت برده و دوازده رهبر یک فرقه مسیحی را به قتل، آسیب و نقض قانون کنترل بیماری‌های عفونی متهم کرده‌ بود.

لی من هی، رهبر و بنیانگذار این کلیسا و یازده نفر دیگر متهم شدند؛ وقتی مقامات سعی کرده‌اند کسانی را که در مراسم مذهبی این گروه شرکت کرده‌اند بیابند و آلودگی یا ابتلا آنها به ویروس جدید کرونا بررسی کنند، نام این افراد را از مقامات مخفی کرده‌اند و برای آنها احکام سنگین صادر کرده بودند.

منبع: موسسه گفت و گوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.