خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

زیارتگاه پیرنارکی همچنان تعطیل است

زیارتگاه پیرنارکی در تعطیلات پیش رو نیز تعطیل است و امکان زیارت و بازدید از این مکان سپندینه وجود ندارد

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بنا به اعلام متولی «زیارتگاه پیرنارکی»، این مکان از ابتدای همه گیری شیوع کرونا در ماه اسفند تعطیل شد و با توجه به اینکه همه گیری بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد، درهای این زیارتگاه بسته است و در روزهای تعطیل پیش رو نیز امکان زیارت و حضور در زیارتگاه وجود نخواهد داشت.

زیارتگاه پیرنارکی تیجنگ بین دره زنجیر و دره گیگون قرار دارد که از سه طرف با کوه محصور شده است. زیارتگاه پیرنارکی در اصل محل گردهمایی و نیایشگاه زرتشتیان است در آن چشمه آبی و درختان زیادی وجود دارد.

هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه می‌آیند و به همین دلیل، زرتشتیان اتاق‌های خشتی فراوانی به نام «خیله» و به سبک معماری سنتی برای اسکان زائران ساخته اند تا بتوانند در آن جا اقامت داشته باشند و خستگی راه را به در کنند.

گردشگران و مسافرانی که به شهرستان‌های یزد سفر می‌کنند، یکی از مقصد‌های گردشگری خود را بازدید از پیرنارکی قرار می‌دهند و در ایام تعطیلات این محل مملو از علاقه‌مندان به سیر و سیاحت و گردشگری مذهبی است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.