خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام تسلیت بالاترین مقام کلیسای ارتدکس روسیه به رهبر معظم انقلاب

اسقف اعظم و بالاترین مقام کلیسای ارتدکس روسیه با ارسال نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، درگذشت آیت الله تسخیری را تسلیت گفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزکریل پاتریاک، اسقف اعظم و بالاترین مقام کلیسای ارتدکس روسیه با ارسال نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، ضمن اشاره به اقدامات و تلاش‌های ارزشمند آیت الله تسخیری در تفاهم میان ملت‌ها و ادیان اسلام و مسیحیت ارتدکس، درگذشت این عالم فرهیخته را به ایشان تسلیت گفت.

متن نامه کریل پاتریاک، اسقف اعظم روسیه به این شرح است:

آیت الله علی خامنه‌ای

رهبر عالی و دینی جمهوری اسلامی ایران

برادر گرامی

مراتب تسلیت این جانب را برای درگذشت نزدیک‌ترین مشاور و یارتان آیت الله محمد علی تسخیری بپذیرید. آن مرحوم طرفدار صلح بین ادیان و تلاشگر جدی گفت‌وگو میان مسیحیت و اسلام بود. ایشان استعداد بی نظیری داشتند و همیشه می‌توانستند ببینند که چه چیزی می‌تواند پیروان مومن سنت‌های مختلف را متحد سازد. به خوبی تلاش‌های مشترکمان را با آیت الله تسخیری در زمینه گفت‌و‌گوی بین ادیان از جمله با مشارکت دیگر رهبران دینی به یاد دارم.

ایشان از موسسین کمیسیون ایران و روسیه برای گفت‌وگو میان مسیحیت ارتدکس و اسلام بودند که مدت بیست سال است این گفت‌وگو‌ها سهم مهمی در توسعه تفاهم میان ملت‌ها و کشور‌های ما دارد.

من بسیار خوشحال بودم که در سال ۲۰۱۶ آیت الله تسخیری بدون توجه به کهولت سن و وضع جسمانی توانستند برای جلسه کمیسیون مشترک به مسکو بیایند. آخرین دیدار و صحبت صمیمی و گرم با ایشان را به یاد دارم. بگذار خاطره نیک مرحوم آیت الله تسخیری در قلب‌های تمام کسانی که ایشان را می‌شناختند، جاودان بماند.

با عرض تسلیت، پاتریاک مسکو و تمام روسیه

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.